Acasă Eveniment Bani pentru pasajele de pe centura Aradului

Bani pentru pasajele de pe centura Aradului

DISTRIBUIȚI

centura-aradVor fi sau nu bani pentru continuarea lucrărilor la pasajele de pe centura Aradului? Deputatul PDL Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, spune că fondurile alocate pentru 2013 reprezintă, de fapt, plata datoriilor pentru anul trecut. Deputatul PSD Flavius Măduța spune că premierul Ponta i-a promis că va aloca bani pentru continuarea lucrărilor. În momentul de față, unul dintre pasaje este finalizat în proporție de 85% și celălalt – 65%.

Banii sunt pentru datorii

Pasajele Aradului nu vor mai avea parte de finanțări. Deputatul Eusebiu Pistru, PDL, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că în bugetul din 2013, pentru pasajele de pe centura Aradului nu este prevăzut nici un leu pentru continuarea investițiilor. Mai mult, pentru 2014 și 2015, cele două pasaje nu vor mai avea parte de finanțări. „Din aprilie 2012, lucrările au continuat într-un ritm scăzut, până la finalul anului”, a explicat deputatul Eusebiu Pistru. El a făcut patru amendamente în acest caz, două pentru finanțarea celor două pasaje și două amendamente pentru plata datoriilor care existau la finalul anului 2012 către constructori. În anexa 3/12/29, la pagina 93 din bugetul pe 2013, spune deputatul Eusebiu Pistru, pentru unul dintre pasaje este prevăzută suma de 1.837.000 lei, exact suma pe care o datorează de fapt constructorilor Ministerul Transporturilor. În această situație, în 2013 nu a fost alocat în realitate nici un leu pasajului de pe centura Aradului. Nici pentru anii 2014 sau 2015 nu a fost alocat vreun leu pentru cele două pasaje. În acest moment, unul dintre pasaje este finalizat în proporție de 85% și al doilea, de 65%. Ele sunt necesare pentru fluidizarea circulației pe centura Aradului, unde cozile se întind pe kilometri întregi. Liniile ferate duble Arad-Curtici și Arad-Oradea, folosite și de garniturile de tren care aprovizionează CET Arad, au barierele lăsate aproape zece ore pe zi. Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti impune aproximativ 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de peste 170 minute în 24 ore.

Guvernul USL alocă fonduri pentru pasaje

Deputatul USL de Arad, Flavius Măduţa, a reacţionat faţă de afirmaţiile făcute de parlamentarul PDL, Eusebiu Pistru. „Am avut mai multe discuţii pe tema celor două pasaje, inclusiv cu primul ministru Victor Ponta şi cu ministrul Dan Şova. Ambii m-au asigurat că sunt alocate fonduri pentru finalizarea celor două pasaje de pe centura Aradului. Investiţiile sunt prevăzute şi în bugetul CNADNR. Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Guvernul PDL, spune însă un lucru interesant, pe care el şi colegii lui l-au ascuns până acum: la pasaje s-a lucrat pe datorie. Arădenii trebuie să ştie că guvernele Boc şi Ungureanu au tăiat fondurile pentru cele două pasaje, anul trecut. În aceste condiţii, ar fi potrivit ca parlamentarii PDL să lase capul în pământ când vine vorba despre pasaje. Au lăsat în urma lor o situaţie foarte încurcată, pe care noi trebuie să o descurcăm acum, şi o vom face. Este tipic pentru PDL să lanseze proiecte pe hârtie, fără să aibă o susţinere bugetară, aşa cum au procedat în cazul PNDI. Este un tip de politică mincinoasă, care pe mine nu mă caracterizează”, a spus Flavius Măduţa.

Comentarii

comentarii