„Crucea Sfântului Anton” rămâne sacră la trecerile de cale ferată, în lipsa banilor…
Zece şoferi rămân fără carnet, lunar, pentru că ignoră barierele
Din rău în… mai rău
Extrem de îngrijorător este faptul că numărul accidentelor în care sunt implicate trenuri creşte de la an la an, în Timiş. În ultimii trei ani, 50 de maşini au fost lovite de locomotive, în judeţ. Dacă, în 2007, 12 maşini au fost lovite de tren în Timiş, în 2008, numărul lor a crescut la 20. De la începutul lui 2009, 13 maşini au fost lovite de tren în judeţ. Ciudat, doar trei din ele la treceri de nivel cu cale ferată. Alte 10 maşini au fost lovite de tren în afara drumurilor naţionale, judeţene sau comunale. „Eu spun că, cel puţin pe DN 6, trecereile la nivel cu cale ferată sunt semnalizate mai mult decât corespunzător. Chiar dacă nu au bariere, trecerile sunt doatate cu semnalizare dublă, rezonatoare de benzi pentru reducerea vitezei. Pot să spun chiar că toate trecerile cu risc de accident, la nivel cu cale ferată din judeţ, au fost semnalizate corespunzător. Nu este treaba noastră să punem peste tot bariere şi nici semnale acustice sau luminoase. Aceasta este datoria CFR, dacă consideră de cuviinţă”, mai spune Florin Bolbos.
Zonele de risc mortal din Timiş
Poliţiştii de la rutieră susţin că în Timiş, accidentele în care sunt implicate trenuri au anumite zone de risc. Cele mai periculoase sau ghinioniste treceri la nivel cu cale ferată sunt la Dudeştii Noi, Giarmata şi Chevereş. Şi Timişoara prezintă grad de risc maxim la trecerile de cale ferată. Cel puţin 2-3 accidente au loc, anual, pe linia Gara de Nord – intersecţia de la Pădurea Verde sau de la Ghiroda. Zeci de persoane care şi-au pierdut rude şi prieteni în astfel de accidente susţin că ele pot fi oprite. Prin semnalizări luminoase, semnalizări acustice, mai multe bariere şi pasaje rutiere peste căile ferate. Şeful Regionalei CFR Timişoara, Valeriu Trică, spune însă că şoferii sunt singurii vinovaţi. „Semnalizările la nivel de trecere cu calea ferată se pun în funcţie de anumite standarde, este vorba atât despre drumurile care intersectează liniile ferate, cât şi regimul căii ferate. Dacă o trecere este semnalizată doar cu Crucea Sfântului Anton, şi avem multe de acest gen în Timiş, nu însemană că şoferii nu trebuie să oprească”.
Fonduri enorme pentru modernizare
La 225 de treceri peste calea ferată, atâtea câte există în Timiş, sunt doar cinci pasaje rutiere peste linii. Multe dintre trecerile la nivel cu cale ferată chiar de pe drumurile naţionale sunt tratate prin semne, la fel ca drumurile industriale. Nu există bariere şi niciun alt mod de atenţionare, în afara câtorva marcaje şi a Crucii Sfântului Anton. Deocamdată, nici măcar nu se poate discuta despre problema modernizării tuturor trecerilor la nivel cu cale ferată. „Ar însemna o investiţie enormă să montăm bariere, semnale acustice sau luminoase la fiecare trecere de cale ferată din Timiş. Pe drumurile naţionale s-ar face cozi interminabile, de exemplu. Şoferii nu opresc nici când sunt puse barierele. Anual, se înregistrează trei-patru incidente în care maşinile lovesc barierele şi apoi şoferii fug de la locul incidentului”, mai spune Valeriu Trică, directorul Regionalei CFR Timişoara.
Comentarii
comentarii