Acasă Economic Ce conţin de fapt cartofii prăjiţi de la McDonald’s

Ce conţin de fapt cartofii prăjiţi de la McDonald’s

DISTRIBUIȚI

ANPC a sesizat CNA

UPDATE 1: McDonald’s România precizează că foloseşte cartofi importaţi de la Frisch & Frost Austria

UPDATE 2:ANPC amendează McDonald’s cu 10.000 lei pentru practici comerciale incorecte

Spotul publicitar "Cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici" conţine două informaţii menite a induce în eroare consumatorii, susţine Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care solicită CNA aplicarea măsurilor legale ce se impun în acest caz. 

În spotul cu pricina, se fac afirmaţii precum "cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici" şi se transmite consumatorilor informaţia conform căreia materia primă utilizată este "cartoful" ce provine de la piaţă, spun reprezentanţii ANPC, într-un comunicat remis joi MEDIAFAX. În urma unui control asupra originii şi calităţii cartofilor prăjiţi de la McDonald’s, efectuat de comisarii ANPC în reţeaua de restaurante a companiei, a rezultat că produsul "cartofi prăjiţi" provine din tratarea termică a produsului "cartofi congelaţi", materie primă a cărui listă a ingredientelor conţine cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu, precizează sursele citate. În consecinţă, consideră ANPC, prin spotul publicitar se transmit două informaţii menite a induce în eroare consumatorii, respectiv că produsul "cartofi prăjiţi" ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este "cartofi congelaţi" (care conţine şi alte adaosuri, inclusiv aditivi), şi aceea că "aduc aminte de bunici", ceea ce induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, produsul fiind, în realitate, industrial. Pentru cele constatate, ANPC a sancţionat SC McDonald’s SRL şi a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar, mai spun sursele citate.
 
 
McDonald’s România precizează că foloseşte cartofi importaţi de la Frisch & Frost Austria
 
McDonald’s România precizează că pentru cartofii prăjiţi foloseşte soiurile Russet Burbank şi Innovator, iar cartofii sunt cultivaţi în Austria şi provin de la una dintre cele mai importante companii producătoare de profil, Frisch & Frost Austria, se arată într-un comunicat al companiei, remis AGERPRES vineri. ‘Cele peste 120 de evaluări calitative pe care McDonald’s şi furnizorii săi le fac pentru a pregăti cartofii prăjiţi, pornind de la selecţionarea seminţelor de cartofi, până la plantarea, recoltarea, pregătirea şi verificarea produsului finit, demonstrează angajamentul companiei McDonald’s faţă de calitate’, se mai arată în document. Fiecare cartof trebuie să îndeplinească standardele de calitate ale McDonald’s în ceea ce priveşte: umiditatea şi conţinutul natural de zahăr, dimensiunea, forma, culoarea, precum şi alte caracteristici. În legătură cu produsul finit, compania arată că pentru prăjirea cartofilor este folosit ulei vegetal (un amestec de ulei de rapiţă şi ulei de floarea soarelui). Joi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului în legătură cu un spot publicitar al companiei McDonald’s care induce în eroare consumatorii. Potrivit ANPC, prin difuzarea spotului publicitar ‘Cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici’ se transmit două informaţii care pot induce în eroare consumatorii. Prima este aceea că produsul ‘cartofi prăjiţi’ ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este ‘cartofi congelaţi’ (care conţin şi alte adaosuri, inclusiv aditivi). ‘Urmare unui control desfăşurat de comisarii Autorităţii în reţeaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii şi calităţii cartofilor prăjiţi a rezultat faptul că produsul cartofi prăjiţi provine din tratarea termică a produsului cartofi congelaţi, materie primă a cărui listă a ingredientelor conţine următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator – difosfat de sodiu’, se precizează în comunicatul ANPC. Mai mult, Autoritatea arată că sintagma ‘aduc aminte de bunici’ induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, deşi, în realitate, produsul este industrial. „În consecinţă, prin spotul publicitar se transmit două informaţii menite a induce în eroare consumatorii. Pentru cele constatate, ANPC a sancţionat SC McDonald’s SRL şi a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar’, se precizează în comunicatul citat. La rândul său, McDonald’s România susţine că ‘spotul TV referitor la cartofii prăjiţi McDonald’s are intenţia de a informa consumatorii despre calitatea şi originea produsului. Compania McDonald’s are unele dintre cele mai ridicate standarde de calitate din industrie. Prepararea corectă a produselor, dar şi respectarea practicilor de siguranţă alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s’.
 
ANPC amendează McDonald’s cu 10.000 lei pentru practici comerciale incorecte
 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat compania McDonald’s cu amendă contravenţională de 10.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, potrivit unui comunicat al ANPC, remis, vineri, AGERPRES. Instituţia a decis sancţionarea companiei deoarece aceasta nu a modificat informaţiile referitoare la produsul ‘cartofi prăjiţi’, prin care consumatorii sunt induşi în eroare. Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, o practică comercială este considerată ca fiind înşelătoare dacă aceasta conţine informaţii false, care induc în eroare consumatorul mediu şi care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o.
 
 

Comentarii

comentarii