Acasă Actualitate Ce trebuie să facă medicii din Timiş pentru a aplica reţeta electronică?

Ce trebuie să facă medicii din Timiş pentru a aplica reţeta electronică?

DISTRIBUIȚI

Având în vedere apropierea perioadei de implementare a prescripţiei medicale în format electronic, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş doreşte să aducă la cunoştinţa furnizorilor de servicii medicale vizaţi, dar şi tuturor asiguraţilor, informaţii suplimentare cu privire la acest nou sistem. Astfel, la data de 1 iunie 2012, se va da startul în ceea ce priveşte implementarea reţetei electronice.

Medicii prescriptori, dar şi farmaciştii, trebuie să ştie că nu este necesară niciun fel de aparatură specială pentru a prescrie sau elibera reţeta electronică. Prescrierea se va face, ca şi până în prezent, pe calculator, listarea pe hârtie va necesita o imprimantă, iar transmiterea on-line se va face prin conexiune la internet. Citirea reţetei electronice, respectiv a codului de bare va fi făcută de către furnizorul de servicii farmaceutice, cu un cititor 2D compatibil cu softul utilizat în farmacii.

Oana Răchitan, PR CJAS Timiş, a precizat că, începând cu data de 1 iulie, de când devine obligatorie de implementarea, şi până la sfârşitul anului, va exista o perioadă de acomodare cu noul sistem. În tot acest timp, se va merge în paralel cu metoda „clasică” de prescriere a reţetelor (prescrierea pe hârtie autocopiantă, în 3 exemplare) şi metoda nouă, on-line. În mod concret, dacă medicul prescriptor este on-line, va prescrie electronic, însă dacă nu dispune în acel moment de conexiune la internet (prescrierea se face la domiciliul pacientului, întreruperea curentului electric etc.), va folosi metoda clasică, pe baza formularului eliberat în 3 exemplare, respectând normele în vigoare.

După expirarea perioadei de acomodare, mai exact, de la 1 ianuarie 2013, se va trece la utilizarea exclusivă a metodei de prescriere electronică on-line şi off-line, cu imprimarea efectuată pe suport de hârtie de către medicul prescriptor. Toate reţetele prescrise off-line trebuie introduse în sistem, până cel târziu în ultima zi a lunii în care s-a făcut prescrierea respectivă. În acest caz, este de preferat ca raportarea să se facă prin conectare la internet la sistemul CNAS.

Pot exista situaţii în care raportarea nu se poate face astfel, iar în acest caz, medicii prescriptori sau unităţile în care îşi desfăşoară activitatea au obligaţia să raporteze Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, în format electronic, la data prevăzută în contract/convenţie, reţetele medicale off-line prescrise în luna în care se face raportarea.

Comentarii

comentarii