„Cele mai multe nemulţumiri ale studenţilor, exprimate în peste 250 dintre scrisorile transmise de studenţii timişoreni care au participat la campanie, au fost legate de cadrele didactice, despre care, spun ei, sunt depăşite de subiectul pe care îl predau, au metode învechite de predare şi nu iau în considerare evaluările care le sunt făcute de către studenţi. Creşterea nivelului de pregătire şi de implicare al profesorilor universitari reprezintă o nevoie acută a sistemului, iar aceasta ar trebui să fie prioritatea unei schimbări sau reforme a sistemului educaţional universitar. Avem exemple foarte bune de profesori, însă acestea sunt excepţii. Dorim ca excepţiile să fie doar negative într-un viitor ideal al educaţiei”, a explicat Remus Rădvan, fondator al Creative Minds Hub şi student la masteratul de sisteme informaţionale pentru afaceri al Facultăţii de Economie şi de Administrare a Afacerilor (FEAA) din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara.
Printre nevoile exprimate de studenţii timişoreni în scrisorile transmise în cadrul proiectului se mai află şi accentul pe activităţi practice în timpul studiilor, precum şi o programă şcolară adaptată cerinţelor de pe piaţa muncii (nevoie exprimată în proporţie de 35% dintre studenţi). Alte menţiuni au făcut referire la accesul la oportunităţi de carieră (24%), burse şi bugete pentru materiale didactice (23%) sau accesul la informaţii de actualitate, mentorat (19%).
Campania EduCrăciun s-a desfăşurat în perioada 16-18 decembrie, iar proiectul a fost realizat de Minds Hub în colaborare cu alte şase organizaţii studenţeşti din Timişoara, iar organizatorii susţin că proiectul a fost realizat în mod exclusiv de către şi pentru studenţi, fără avea vreo afiliere cu mediul academic.
Cei 560 de studenţi care şi-au exprimat dorinţele în scrisorile care au ajuns la ministrul Educaţiei provin de la Universitatea de Vest din Timişoara (Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor, Facultatea de Chimie, Biologie şi Geografie, Facultatea de Drept, Facultatea de Arte şi Design, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie, Facultatea de Matematică şi Informatică, Facultatea de Muzică şi Teatru, Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării) şi de la Universitatea Politehnică din Timişoara (Facultatea de Arhitectură şi Urbanism, Facultatea de Automatică şi Calculatoare, Facultatea de Construcţii, Facultatea de Electronică şi Telecomunicaţii, Facultatea de Electrotehnică şi Electroenergetică, Facultatea de Mecanică şi Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării).
Comentarii
comentarii