Acasă Actualitate Cea mai rară motocicletă din lume

Cea mai rară motocicletă din lume

DISTRIBUIȚI

cea mai rara motocicleta

VIDEO

În lumea motocicletelor, numele Traub e una dintre cele mai misterioase apariţii din istorie. Găsită în interiorul unui perete din cărămidă al unui bloc din Chicago, ca o Ana a lui Manole, Traub este considerată cea mai rară motocicletă de pe planetă, iar misterul despre creatorul său nu a fost desluşit nici astăzi, la aproape 100 de ani de la construcţia ei. 

Povestea motocicletei ce poartă numele Traub începe în anul 1967, când un muncitor care lucra la renovarea unui bloc de apartamente din oraşul american Chicago a dărâmat un perete de cărămidă. În spatele acelui perete, omul a găsit o motocicletă despre care se crede că a fost construită în 1916 sau 1917, cu numele Traub scris pe rezervorul de combustibil. Fostul proprietar, întrebat fiind despre originea motorului, a recunoscut că acesta fusese furat de către fiul lui, care apoi plecase în primul război mondial, fără a se mai întoarce.

Ce nu ştia muncitorul era că a descoperit un vehicul care e considerat de mulţi ca fiind cea mai rară motocicletă din lume, deoarece până în prezent nu a mai fost descoperit nici un alt exemplar, iar inovaţiile tehnologice folosite o pun înaintea tuturor motocicletelor construite în anii 1910. Mai mult, nu există dovezi clare care să ducă la identificarea creatorului său.

De-a lungul vremii, motocicleta Traub a fost vândută de mai multe ori, printre proprietarii săi numărându-se la un moment dat şi Bud Ekins, celebrul cascador care a jucat în filmele The Great Escape şi Bullitt. Din 1990, însă, motocicleta este deţinută de către Dale Walksler, custodele muzeului moto Wheels Through Time din Maggie Valley, North Carolina, Statele Unite ale Americii.

Dar povestea Traubului nu se rezumă doar la felul în care a fost descoperită şi la misterul creatorului său. Tabloul e completat de faptul că motocicleta Traub era cu mult înaintea rivalilor săi de la începutul secolului al XX-lea, potrivit site-ului muzeului care găzduieşte modelul în prezent. Compusă dintr-un motor de 1.278 cmc cu supape laterale construit manual, maşinăria poate atinge viteze de peste 130 km/h cu uşurinţă. Sigur, nu pare mare lucru, însă nu trebuie uitat că avem de-a face cu un vehicul care se apropie de vârsta de 100 de ani.

„În opinia mea, Traubul a fost o încercare de a crea o nouă specie de motociclete”, spune Dale Walksler, custodele muzeului, care se întreabă „cum Dumnezeu a putut fi produsă o maşinărie de asemenea calibru, cu performanţe care depăşesc orice altă maşinărie comparabilă, fără cunoştinţele industriei moto din acea perioadă”.

Continuarea poveștii pe promotor.ro

Comentarii

comentarii