Acasă Actualitate Cel mai nou model de autobuz electric va fi testat la Timişoara,...

Cel mai nou model de autobuz electric va fi testat la Timişoara, în premieră naţională

DISTRIBUIȚI

BYD - poza autobuz generala 

Primăria Timişoara a semnat, vineri, 11 octombrie, un protocol de colaborare cu firma Cefin. Conform protocolului, Regia Autonomă de Transport Timişoara va testa gratuit, în premieră naţională, două autobuze cu motoare electrice.

Autobuzele sunt marca BYD, fiind construite în China, de cea mai mare companie de profil din lume, şi beneficiază de cea mai recentă tehnologie în domeniul motoarelor electrice. Timp de o lună, un autobuz cu două uşi va circula pe traseul autobuzului 33 din Timişoara şi pe traseul troleibuzelor 11 şi 14. De asemenea, un autobuz cu trei uşi va fi testat timp de 10 zile.

Firma Cefin ne pune la dispoziţie, pe o perioadă de o lună, un autobuz cu motor electric pe care să-l testăm. El va circula pe un traseu stabilit de RATT în înţelegere cu Cefin. Vom monitoriza parametrii de funţionare, parametrii energetici (cât sunt consturile aferente consumurilor în comparaţie cu cele la un autobuz cu motor termic), vom compara consturile de mentenanţă. Acest experiment ne va ajuta să fundamentăm mai solid decizia de gestionare a parcul auto al RATT. Am ajuns la concluzia că viitorul este al autobuzelor cu motor electric şi dorim ca ultima achiziţie de autobuze cu motor termic să fie ce pe care deja am lansat-o, prin care cumpărăm 15 minibusuri”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Autobuzul cu două uși va cirula în Timişoara începând cu data de 24 octombrie, iar al autobuzul cu trei uși va fi doar studiat de specialiști, fără să fie scos pe străzi. După ce vor fi testate la Timişoara, autobuzele vor fi testate şi la Bucureşti.

Autobuzele electrice testate au nevoie de o perioadă de încărcare completă de maxim 6 ore sau 3 ore pentru o încărcare rapidă. Acestea au cea mai mare autonomie existentă pe piaţă – 250 de kilometri, în condiţii de trafic urban. Autonomia ar fi suficientă pentru ca autobuzele să poată circula o zi întreagă prin Timişoara şi să fie încărcate doar noaptea. În prezent, un autobuz parcurge zilnic în Timişoara aproximativ 200 de kilometri.

Preţul de achiziţie pentru un astfel de autobuz este aproape dublu faţă de preţul unui autobuz clasic, cu motor termic. Totuşi, achiziţia de astfel de autobuze este susţinătă de obicei prin fonduri europene, iar consturile de exploatare sunt mai mici.

 

Comentarii

comentarii