Contractele, vizează reabilitarea secțiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) și Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV pan-european). ”Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 Km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș) și a 64 de podețe, construirea unui tunel de 603 m lungime, lucrări civile în 11 stații de cale ferată (inclusiv halte și puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare, precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR)”, se arată în comunicat
Sursa de finanțare pentru execuția lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat. Prin reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare, CFR SA susține că asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și a siguranței traficului feroviar.
Sursa: profit.ro
Comentarii
comentarii