Acasă Actualitate Cum se pregăteşte Timişoara în 2014 pentru titlul de Capitală Culturală Europeană

Cum se pregăteşte Timişoara în 2014 pentru titlul de Capitală Culturală Europeană

DISTRIBUIȚI

8 ianuarie conferinta Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana 7

După ce au aflat care este percepţia timişorenilor despre propriul lor oraş şi despre cultura locală, reprezentanţii municipalităţii şi ai Asociaţiei Timişoara – Capitală Culturală Europeană se pregătesc de un an plin de acţiuni esenţiale pentru candidatura la prestigiosul titlu european.

Dacă primarul Nicolae Robu a vorbit despre evenimente organizate şi despre susţinerea financiază a culturii, Simona Neumann, director executiv al Asociaţiei Timişoara – Capitală Culturală Europeană, a făcut o scurtă trecere în revistă a principalelor activităţi care vor fi desfăşurate de asociaţie în 2014.

S-au făcut preparative mai de culise pentru depunerea candidaturii pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii. Toate evenimentele concrete pe care le-am avut în plan cultural au însemnat activităţi în sprijinul acestei candidaturi. În plus, la nivelul Asociaţiei Timişoara – Capitală Culturală Europeană s-au organizat întâlniri cu experţi pe plan internaţional, care au căutat să lămurească comunitatea locală ce trebuie făcut pentru ca în final dosarul nostru de candidatură să poată fi câştigător. Acum este timpul să ieşim mai mult în public, cu acţiuni care să fie mediatizate şi vom face lucrul acesta în perioada următoare, pe tot parcursul anului 2014 şi, evident, pe parcursul anului 2015, până la depunerea dosarului de candidatură. Anul acesta vom aloca pentru cultură cel puţin la fel de mulţi bani cât am alocat în 2013, când a fost cel mai mare buget pe care cultura l-a avut în Timişoara de multe zeci de ani încoace”, a declarat Nicolae Robu.

Cea mai importantă activitate pe care o derulăm în această perioadă este campania de comunicare “Cultura uneşte comunitatea”. Este o campanie de informare a cetăţenilor cu privire la ce înseamnă candidatura Timişoarei, care sunt etapele pregătirii unei candidaturi, în ce etapă ne aflăm noi acum şi, bineînţeles, ce urmează să facem de acum încolo.  Vom mai avea o campanie de voluntariat, vom iniţia programul “Ambasator Timişoara 2021”, care va viza cooptarea personalităţilor care doresc să susţină Timişoara. Vom avea şi activităţi care vizează dialogul cu sectorul creativ din oraşul nostru. Industria creativă, oamenii şi instituţiile de cultură vor juca un rol foarte important. Vrem să continuăm dialogul pentru a creiona principalele teme pe care se va dezvolta programul cultural al candidaturii”, a explicat Simona Neumann.

Prima campanie din 2014

Pentru a oferi timișorenilor informații despre candidatura pentru titlul de Capitală Culturală Europeană și pentru a-i stimula să se implice în proiect, Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană derulează, în perioada 15 ianuarie – 31 martie 2014, cu sprijinul Primăriei Timișoara, Campania de Comunicare “Cultura unește comunitatea”.

Prin intermediul câtorva mii de materiale de informare și promovare (broșuri, pliante, afișe distribuite în sute de puncte din oraș, materiale informative distribuite în zeci de cafenele, restaurante, pub-uri, hoteluri, tricouri și căni cu grafică specială pentru susținători și voluntari), asociaţia va oferi date despre cele 3 etape pe care orașul le are de parcurs pentru a-și atinge obiectivul:

• pregătirea dosarului de candidatură și depunerea lui la sfârșitul anului 2015 (dată estimativă);
• etapa de evaluare și nominalizare pe lista scurtă (2016-2017) – o etapă în care va avea loc, pe lângă completarea dosarului, mobilizarea timișorenilor pentru susținere;
• după nominalizarea ce va avea loc în anul 2017 urmează pregătirea anului cultural 2021, un an cultural unic și specific spiritului timișorean, de interes pentru toată Europa, din postura unei Capitale Culturale Europene.

Campania de Comunicare explică ce înseamnă program european și care sunt beneficiile pentru oraș și locuitorii lui, transmite încrederea că Timișoara are șansa să câștige competiția și să devină orașul-ambasador pentru România în 2021. Sloganurile care vor fi folosite în campanie sunt: Cultura unește comunitatea, Spiritul orașului suntem noi, Împreună revitalizăm orașul, E timpul să ne reinventăm, Orașul renaște prin cultură”, spun organizatorii campaniei.

Comentarii

comentarii