Acasă Actualitate De ce miros urât canalizările Timişoarei, vara?

De ce miros urât canalizările Timişoarei, vara?

DISTRIBUIȚI

O problema cu care se confruntă vara locuitorii Timişoarei este mirosul neplăcut care se degajă din canalizarea stradală. Temperaturile ridicate duc la degradarea materiilor organice din canalizare.

Pe de altă parte, consumul redus de apă – mulţi oameni fiind plecaţi din oraş pe perioada verii – duce la stagnarea resturilor în conducte şi evacuarea lor mai dificilă.

Specialiştii Aquatim susţin că, la toate acestea se adaugă, în Timişoara, relieful plat, respectiv panta foarte redusă a sistemului de canalizare, care favorizează, de asemenea, funcţionarea necorespunzătoare a canalizării. Pentru funcţionarea proastă a canalizării de vină sunt, însă, de cele mai multe ori, resturile alimentare, deşeurile menajere sau din plastic care nu au ce caută acolo şi favorizează formarea depunerilor pe pereţii conductelor, a dopurilor, înfundarea canalului, acumularea de materii care fermentează etc. Uleiurile şi grăsimile, în mod special, se lipesc de pereţii conductelor, râncezesc şi miros urat. În plus, în combinaţie cu alte resturi alimentare, acestea formează depuneri solide, foarte rezistente, care adera la pereţii conductelor.

Conf. univ. dr. Ilie Vlaicu, directorul Aquatim, a explicat că, pentru a evita apariţia mirosurilor din canalizare, sunt câteva lucruri pe care fiecare le poate face acasă. Canalizarea nu este coşul de gunoi. Preocuparea şi atenţia vizavi de deşeurile pe care le generăm şi o schimbare de comportament – spre exemplu colectarea şi predarea uleiului alimentar uzat pentru reciclare – pot ţine la distanţă mirosurile neplăcute degajate din canalizare, înfundarea racordurilor sau refularea apei uzate în stradă sau în locuinţe. Societatea Aquatim are un program regulat de mentenanţă preventivă a canalizării, pentru a evita blocajele şi refularea apei uzate din canalizare. Peste 7.000 de receptori stradali de evacuare a apei de ploaie şi 90 km de conducte de canalizare sunt curăţaţi în fiecare an. Echipele Aquatim intervin, de asemenea, punctual, când consumatorii sesizează la dispecerat (telefon non-stop: 0256 201 362) înfundări de canal sau mirosuri neplăcute.

Comentarii

comentarii