Acasă Actualitate Dezastru în transporturile din Timiș. În gara Jimbolia nu mai ajunge nici...

Dezastru în transporturile din Timiș. În gara Jimbolia nu mai ajunge nici un tren

DISTRIBUIȚI

statia-jimboliaConsecinţele retragerii mai multor trenuri de pe liniile închiriate de CFR operatorilor privaţi sunt devastatoare pentru câteva comunități locale din Timiș. Orașul Jimbolia a rămas fără curse feroviare pentru că Regiotrans nu mai are garnituri. Nici compania naţională de căi ferate nu poate prelua transportul pe aceasta rută pentru că mai este în vigoare contractul cu societatea privată. Prin urmare oamenii care muncesc la Timişoara sau au probleme medicale şi trebuie să ajungă aici nu au niciun mijloc de transport. Singurul autobuz își asteapta pasagerii la 15 km distanţă de Jimbolia. Suspendarea trenurilor Regiotrans este mană cerească pentru transportatorii de ocazie. Cei care au maşini se oferă să ducă oamenii la Timişoara, dar preţul cerut este triplu: un bilet de tren dus – întors costă 11 lei, iar o cursă găsită la autostop costă peste 40 de lei.
Autorităţile locale vin cu promisiuni, primite la rândul lor de la Ministerul Transporturilor. Cât despre închirierea unui autobuz care să ducă oamenii la muncă, edilii au mâinile legate. ”Primăria nu are dreptul să închirieze şi nu poate conform legii să închirieze şi să pună la dispoziţia cetăţenilor deoarece primăria nu poate obţine licenţă de transport a călătorilor. Am rupt promisiunea că de vineri, cel târziu sâmbătă dimineaţa, vor începe din nou garniturile să circule pe tronsonul Jimbolia – Timişoara”, a spus, pentu Digi24, Daniel Gorgan, viceprimarul oraşului Jimbolia. Edilul este însă contrazis de reprezentanţii CFR Călători. Ei nu ştiu nimic despre promisiunea Ministerului Transporturilor şi, mai mult, nu pot spune cu exactitate când va prelua transportul feroviar pe această rută. Nu dispun de garnituri, pentru că numarul trenurilor a fost redus odata cu privatizarea liniilor. Mai mult, CFR are contract de închiriere pe această rută cu societatea privată până în 2018.
”Promisiunea respectivă, cel puţin pe nivelul meu instituţional, nu a ajuns. Sunt secţiile de pe care noi ne-am retras, repet, în ultimii 10 ani. Deci nu putem să revenim dintr-o dată. Nu avem această rezervă. Noi a trebuit să redimensionăm rezerva. Până acum ni s-a spus: “Fiţi eficienţi!”. S-au luat măsurile respective: ne-am redus parcul, ne-am redus numărul de personal, ne-am redus staţiile şi ne-am eficientizat costurile. Acum, orice revenire înseamnă creştere de parc, creştere de persoanal, creştere de costuri”, a declarat Adrian Vlaicu, directorul operaţional CFR Călători.
Problema a apărut după ce Regiotrans a închiriat mai multe sectoare de linii de la CFR. În luna martie, compania privată a anunţat că a rămas fără licenţă de transport, dar, în aprilie, a reluat circulația pe aproape toate rutele. Însă, potrivit mai multor surse din cadrul societăţii private, aceasta nu mai dispune de suficiente trenuri ca să acopere transportul Jimbolia – Timişoara. Aceeaşi situaţie o regăsim şi pe rutele Timişoara – Radna sau Timişoara – Sânnicolau Mare.

Comentarii

comentarii