Acasă Actualitate Dominic Fritz a ”rezolvat” circulația din Timișoara cu un pod care nu...

Dominic Fritz a ”rezolvat” circulația din Timișoara cu un pod care nu e încă proiectat

DISTRIBUIȚI

Podul peste Bega din zona Solventul și drumul de legătură între cele două părți ale orașului care îl va folosi, vor degreva circulația rutieră din Timișoara, ne anunță primarul Dominic Fritz. Doar că deocamdată nu există nici proiect al celor două investiții, ci doar indicatorii tehnico-economici și soluția tehnică aprobată de consilierii locali. Proiectarea este așteptată să înceapă doar până la finalul anului. Vestea bună, cea mai mare parte a celor 200 de milioane de lei necesari, atât pentru proiectare, dar și pentru execuție, sunt acoperite din fonduri europene.

Închiderea Inelului 4 va oferi o nouă alternativă pentru traficul dintre cartierele periferice ale Timișoarei, acesta va avea o nouă variantă de deplasare pe zona de vest.

Aleșii timișoreni au aprobat soluția și indicatorii tehnico-economici pentru legătura dintre strada Gării și bulevardul Dâmbovița. Urmează elaborarea proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire. Investiția totală, care se ridică la peste 200 de milioane de lei (inclusiv TVA), va asigura o nouă conexiune între nordul și sudul orașului, inclusiv prin construcția unui pod peste canalul Bega. Sunt incluse un drum nou cu patru benzi, linie dublă de tramvai, piste de bicicletă și trotuare.

„Degrevăm unul dintre cele mai importante bulevarde din Timișoara, Calea Șagului, și oferim o alternativă pentru timișorenii care trebuie să treacă prin centru ca să ajungă din sudul în nordul orașului sau invers. Avem finanțare europeană asigurată, atât pentru proiectare, cât și pentru execuție. Până la final de an, proiectarea va fi gata și vom lansa anul viitor licitația pentru lucrări. Închiderea Inelului 4 și modernizarea transportului public sunt cheia pentru problema traficului din Timișoara. Prin această investiție atingem ambele priorități, urmând să legăm linia de tramvai de la capăt de Ronaț cu cea de lângă depoul din Dâmbovița”, conform primarului Timișoarei, Dominic Fritz.

Astfel, soluția aprobată este împărțită în două tronsoane. Primul, între bulevardul Dâmbovița și Splaiul Titulescu, include realizarea unui pod peste Bega, lărgirea bulevardului Dâmbovița, precum și modernizarea intersecției Dâmbovița – Ion Barac. Valoarea investiției pe acest tronson este de peste 134 de milioane de lei, cu TVA inclus).

Tronsonul 2 (Splaiul Nicolae Titulescu – Strada Gării) include realizarea unui drum de 0,5 km, conexiuni rutiere și pietonale cu viitoarea dezvoltare privată de la platforma Solventul și legătura cu Pasajul Solventul. Valoarea lucrărilor este de peste 72 de milioane lei, inclusiv TVA.

Traseul Inelului 4 este amplasat doar parțial pe domeniul public al orașului, prin urmare, pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări de expropriere pentru terenurile proprietate privată afectate de traseul drumului. Prin urmare, durata de realizare a investiției este estimată la 3 ani.

Comentarii

comentarii