Acasă Eveniment Gara de Sud Reșița – monument istoric – este acum cea mai...

Gara de Sud Reșița – monument istoric – este acum cea mai modernă din Regionala CNCFR Timișoara

DISTRIBUIȚI

P1060403Un proiect al Ministerului Transportului, prin intermediul Companiei Naționale Căi Ferate, inițiat în 2009 și început efectiv în 2012, a permis modernizarea mai multor gări din România. Printre ele, Gara de Sud din Reșița, un monument istoric, cu rădăcini, după unele surse, în 1914.

Chiar dacă acum traficul de persoane al CNCFR a scăzut dramatic, în ultimii ani, compania dorește să se redreseze și prin astfel de modernizări, pe bani europeni, să aducă din nou călători în gări și pe garniturile de tren.
    Recepția tehnică a lucrărilor acestui proiect, în valoare de 3,5 milioane de euro, a fost făcută joi, în cadrul unei ceremonii, în prezența autorităților municipale (care și-au dat concursul la amenajarea zonei Gării de Sud), județene, dar și a unor parlamentari de Caraș-Severin.
    ”Această gară arată acum la standarde europene, cu păstrarea însă a arhitecturii istorice, în consonanță cu dotări moderne – info-chioșcuri, afișaj electronic, chiar și aer condiționat” – a precizat directorul Regionalei CNCFR Timișoara, Alexandru Ion Simu, prezent la inaugurare.  Reprezentantul companiei a dat asigurări că există preocupare pentru ca trenurile private care operează acum pe ruta Reșița – Timișoara să circule și până în Gara de Sud. Deocamdată, însă, aici urmează să fie reinstalată rețeaua electrică pentru traseul Reșița-Caransebeș. “Ne mândrim cu această stație, pentru că, o spun cu regret, pe Regionala Timișoara, această gară este acum cea mai modernă”.
    Simu susține că de anul trecut traficul de călători pe calea ferată a crescut, iar culoarul patru pan-european va fi finalizat, ceea ce va permite traversarea pe calea ferată, la viteză convenabilă, pe calea ferată.
    Mai există însă voci care susțin că accesul pe peroanele doi și trei ale stației e mai dificil, dar oficialii CNCFR susțin că au respectat standardele europene în domeniu. Gara Reșița Sud are acum peroane mari, aerisite, dotate cu zone de așteptare, iar transportul de marfă este bine delimitat de cel de călători, pentru siguranța acestora din urmă. Constructorul are la dispoziție încă 80 de zile să finalizeze toate lucrările, iar pentru anumite dotări există garanție de șapte ani.

Comentarii

comentarii