Acasă Actualitate În şapte luni, în Timiş, au avut loc 127 de accidente de...

În şapte luni, în Timiş, au avut loc 127 de accidente de circulaţie, cu 33 de morţi şi 111 răniţi grav

DISTRIBUIȚI

Conform Poliţiei Rutiere Timiş, în perioada 1.01 – 31.07.2012, pe şoselele din judeţul Timiş au avut loc 127 de accidente rutiere grave, soldate cu 33 de persoane decedate şi 111 persoane rănite grav. Din analiza de risc rutier rezultă că principalele cauze generatoare de accidente sunt neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept, neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public, viteza neadaptată la condiţiile de drum şi depăşirile neregulamentare.

Curtea de Apel Timişoara este o instituţie de încredere
 

Conform Poliţiei Rutiere Române, în 2011, pe şoselele naţionale au avut loc 8.742 de accidente, dar cu 112 mai puţine decât în 2010. Numărul persoanelor ucise a fost de 1.892, mai puţine cu 16,3%, faţă de 2010. În aceste condiţii, Uniunea Europeană a impus ca, până în 2020, fiecare stat membru să reducă numărul de persoane decedate în accidente rutiere cu 50%. Din 2010, şi legislaţia privind soluţionarea proceselor s-a îmbunătăţit. Dacă un proces dura ani de zile, în acest moment, conform Legii 202 din 2010, instanţele pot da un verdict final în mai puţin de 2 ani. “Conform Legii 202/2010, la judecarea proceselor privind accidentele de circulaţie, avem judecata de fond la judecătorie, şi judecata la curtea de apel, care este instanţa de apel şi recurs. În felul acesta, ancheta şi judecata se scurtează uneori foarte mult, iar victima îşi primeşte despăgubirea şi şoferul în culpă este condamnat, ceea ce este foarte bine. Avem o lege foarte bună în sprijinul cetăţenilor”, a declarat avocatul Virgil Melnic, preşedintele Fundaţiei Române pentru Asistarea Victimelor Accidentelor (FRAVA). Fundaţia apreciază apariţia Legii nr. 202 din 2010 şi salută recentele decizii de la Curtea de Apel Timişoara, hotărâri care inspiră în sfârşit încredere pentru cetăţean. “Semnalăm cazul Hauptman din Reşiţa, un accident soldat cu 6 persoane decedate, în care Curtea de Apel l-a condamnat definitiv pe şofer la 5 ani închisoare cu executare şi l-a obligat la despăgubiri substanţiale pentru familiile victimelor. Curtea de Apel Timişoara a condamnat şi un şofer grec de TIR la  un an şi jumătate cu executare, în urma unui accident unde au fost două persoane decedate. Ambele hotărâri sunt recente, în 2012”, a precizat avocatul Melnic.
 

Bonus-Malus a redus decesele din accidente de circulaţie
 

Începând din 2009, ca urmare a introducerii sistemului bonus-malus, şoferii au devenit mai responsabili, atunci când circulă cu maşina pe şosele. Bonus înseamnă o primă mai mică de asigurare, fiindcă şoferul nu are accidente, iar malus înseamnă o primă de asigurare majorată, fiindcă şoferul e înregistrat ca producător de accidente.  Prin introducerea sistemului bonus-malus, decesele s-au redus din anul 2009 cu circa 15 –20%. Din păcate, situaţia este gravă în ceea ce priveşte accidentele pe trecerile de pietoni. Ţara noastră are cele mai multe decese ale pietonilor în Uniunea Europeană. “Aici, în Timişoara, s-ar putea implementa un program pilot, apoi extins în toată ţară, fiindcă în toată ţara există un mod defectuos, aproape primitiv aş spune, în ceea priveşte semnalizarea rutieră la trecerile de pietoni. Timişoara a fost primul oraş din Europa care a introdus iluminatul stradal, pe 12 noiembrie 1884. Dacă în urmă cu mai mult de 100 de ani, autorităţile de atunci au reuşit să aducă lumină pe străzile din oraş, ar fi bine ca autorităţile de astăzi să gândească implementarea unui sistem de semnalizare mult mai eficient şi mai inteligent, astfel încât pietonii să traverseze strada realmente în siguranţă, iar decesele unor pietoni să fie reduse ca număr”, a declarat Melnic.

 

Comentarii

comentarii