Acasă Actualitate Încă un tronson din Autostrada Vestului e aproape de finalizare, în zona...

Încă un tronson din Autostrada Vestului e aproape de finalizare, în zona Deva

DISTRIBUIȚI

Pe lângă bypass Arad şi bypass Timişoara, finalizate în vara şi toamna acestui an, tronsonul de autostradă Deva-Simeria, respectiv nodul Şoimuş, nodul Simeria – 15 km, se finalizează la începutul lunii decembrie.

„Constructorul Strabag a executat cea mai dificilă autostradă de până acum din Vestul României – întregul traseu este pe un rambleu  (umplutură dig trapezoidal – 5-7 metri înălţime), baza mică pe care este asfaltul autostrăzii – circa 30 de metri, iar baza mare, de fapt fundaţia autostrăzii – de 60-70 metri lăţime”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

 

Ca material s-a folosit piatră cu balast din piatră spartă, rocă naturală dintr-un depozit din apropiere, dar şi zgură de furnal, toate aceste materiale, plus argilă compactată, trecând cu bine testul de compactare. În final, avem o autostradă integral în rambleu, toate intersecţiile fiind cu subtraversări, nu supratraversări, respectiv drumuri judeţene, comunale şi cursuri de apă.

Podul de peste Mureş este finalizat

Cel mai lung pod din România de pe râuri interioare, podul 15 peste Mureş (în dreptul satului Uroi, la circa 2 kilometri de Simeria) este şi el finalizat. În aceste zile se finalizează parapeţii, glisierele centrale şi laterale şi se lucrează la marcajele aferente. De asemenea, şi panourile aferente autostrăzii sunt în curs de montare. Podul are 720 de metri lungime, înălţimea de până la 7 metri, soluţia constructivă aleasă este cu pile şi culei din beton armat, amplasate la 60 de metri distanţă, în total 12 tronsoane a 60 de metri. „Remarcabil este că lucrările, în mare parte, s-au desfăşurat pe parcursul acestui an, cu excepţia unor coloane forate executate în 2011, întregul pod a fost finalizat în cursul anului 2012, 10 luni de muncă intensă”, spune Popovici.

În partea de Vest se lucrează nemţeşte

„În ceea ce priveşte soluţia constructivă aleasă în general pe tronsoanele de autostradă din Vestul României, vreau să precizez că în Germania, unde centrul de greutate este lărgirea autostrăzilor de la 2 la 3 benzi plus una de staţionare, soluţia constructivă este similară cu cea adoptată de constructori în România, respectiv argilă compactată şi stabilizată, podurile având soluţie constructivă asemănătoare celor de la Arad şi Deva peste Mureş. În general, constructorii germani şi austrieci încep cu prioritate construcţia unei autostrăzi cu lucrările de artă (poduri, podeţe, viaducte), pe urmă punându-se accent pe caseta autostrăzii, pe cînd alţi constructori, prezenţi şi în România, încep cu caseta autostrăzii şi în continuare execută lucrările de artă”, spune Popovici.

Comentarii

comentarii