Principalele surse de economie sunt asigurarea unei facturări corecte şi reale conform contractului cu operatorul, optimizarea pachetelor alese în funcţie de costurile reale, gestionarea corespunzătoare a bugetului de telefonie prin analiza raportului telefonie fixă/telefonie mobilă, urmărirea şi limitarea exceselor angajaţilor, adică a convorbirilor în interes personal. Investiţiile într-o soluţie de optimizare a costurilor de telefonie se ridică în medie la 150.000 de euro, sumă care este recuperată în aproximativ opt luni de la implementarea aplicaţiei. Această investiţie presupune achiziţionarea unei soluţii software de management şi control al costurilor de telefonie. Procesul de implementare durează până la şase luni şi implică alocarea de către instituţia bancară a unui responsabil IT pentru întreaga durată a proiectului, precum şi alocarea unei persoane responsabile cost control, respectiv a unei persoane din departamentul financiar sau contabil, ambele pentru perioade scurte de timp, două–trei săptămâni. În ceea ce priveşte principalele etape ale procesului, acestea sunt: planificarea implementării, instalarea aplicaţiilor, configurarea, raportarea, şi, dacă este nevoie, reproiectarea. Unitel este soluţia dezvoltată de către LASTING Software pentru managementul costurilor de telefonie. Scopul principal al aplicaţiei este reducerea costurilor şi menţinerea unei evidenţe foarte stricte a acestora. Printre clienţi Unitel se numără: Banca Transilvania, Consiliu Judeţean Brăila, Lafarge Ciment, Mega Group, OTP Bank, Primăria Sibiu, Unicredit Ţiriac Bank. LASTING Software, parte a grupului de firme LASTING, este una dintre cele mai inovative companii dezvoltatoare de software din România. Una dintre puţinele firme româneşti prezente în fiecare dintre ediţiile topului Deloitte, anul acesta situându-se pe poziţia 23.
Comentarii
comentarii