Acasă Actualitate Licitaţiile lansate de administraţia Ciuhandu pentru pasajul Michelangelo vor fi reluate de...

Licitaţiile lansate de administraţia Ciuhandu pentru pasajul Michelangelo vor fi reluate de la zero

DISTRIBUIȚI

Primăria Timişoara va relua licitaţiile pentru construirea pasajului Michelangelo, după ce multe firme au reclamat că în Caietul de sarcini nu sunt cuprinse suficiente informaţii. În urma acestei prelungiri, la licitaţii sunt aşteptaţi şi constructori străini, lucrările fiind atribuite celei mai rentabile oferte preţ-calitate.

 „Noi am cerut o prelungire a perioadei de licitare cu 52 de zile, practic, ca şi când am fi pornit de la zero, deoarece acesta este termenul legal în care se depun ofertele la licitaţie. Văzând că multe firme au nevoie de clarificări suplimentare, am tras concluzia că poate nu a fost destul de clar Caietul de sarcini, că nu au fost toate informaţiile necesare. Pentru a asigura o concurenţă cât mai mare, am prelungit termenul”, a declarat Nicolae Robu marţi, într-o conferinţă de presă. Din aceste motive, demararea proiectului Michelangelo 1, anunţată de fosta administraţie municipală pentru acest an, va fi amânată, cel mai probabil, pentru martie 2013. Simultan cu acest proiect, edilul-şef a lansat, acum, şi proiectul Michelangelo 2, care vine să-l completeze pe primul. Proiectul Podului Michelangelo 1, care leagă campusul universitar de centrul Timişoarei, presupune o investiţie de 70 de milioane de lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 98%, iar cea a Primăriei Timişoara este de 2%.  Aici va fi realizat un pasaj subteran pe care se va putea circula pe relaţia bulevardelor Vasile Pârvan – Corneliu Coposu şi va fi reabilitat Podul Michelangelo. Astfel, separarea fluxurilor N/S – E/V se va realiza printr-un pasaj subteran pe bd. Vasile Pârvan, cu lungimea de 583 de metri, din care 111 metri reprezintă zona acoperită a pasajului. Lungimea totală a pasajului va fi 885 de metri, iar gabaritul de circulaţie în pasaj va fi de cinci metri. Michelangelo 2 ar costa 37 de milioane de lei, cu aceeaşi susţinere şi presupune creşterea numărului de benzi, dar şi construirea a două poduri suspendate, în zona Liceului de Muzică ‘Ion Vidu’ şi a Cantinei studenţeşti, permiţând fluidizarea traficului rutier.

„Sperăm să fie aprobată finanţarea în timp util, astfel încât lucrările la cele două pasaje să se finalizeze deodată, pentru a obţine efectul scontat. Ambele lucrări sunt cu finanţare pe Programul Operaţional Regional (POR); pentru Timişoara există pe acest program o sumă de 72 de milioane de euro şi vrem să o accesăm din plin şi să o absorbim. Până acum, gradul de absorbţie este extrem de redus, la circa 5% din ceea ce am fi putut accesa”, a subliniat Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii