Acasă Actualitate Linia de tramvai care leagă orașul de zona industrială, realizată din bani...

Linia de tramvai care leagă orașul de zona industrială, realizată din bani europeni, abandonată

DISTRIBUIȚI

Scandal politic la Arad
USL a acuzat conducerea Primăriei Aradului că interesele PDL sunt mai importante decât interesele arădenilor, referindu-se la linia de tramvai care leagă zona industrială a Aradului de oraș. Aceasta a fost construită printr-un proiect european, dar nu este circulată, iar firmele din zona industrială au apelat la operatori privați pentru transportul angajaților. Primarul Gheorghe Falcă spune că nici vorbă așa ceva și că, de fapt, atacul cu linia de tramvai are la bază un conflict din PSD.

USL arată cu degetul spre PDL

USL Arad acuză faptul că linia de tramvai care leagă municipiul de zona industrială nu este funcţională, la aproximativ şapte ani după inaugurare! Construcţia liniei de tramvai a fost finanţată din fonduri europene, într-un proiect accesat de administraţia Popa, destinat modernizării zonei industriale şi a costat peste un milion de euro (valoarea totală a lucrărilor de infrastructură a fost de 2,5 milioane de euro). Linia de tramvai, care ar trebui să fie folosită de aproximativ 10.000 de muncitori, este abandonată. „Sunt convins că la mijloc sunt interesele economice ale celor de la PDL, interesaţi să le bage pe gât firmelor mijloace de transport ale unor firme clientelare. Este inexplicabil faptul că nu se foloseşte linia de tramvai realizată din fonduri europene. Toate argumentele pledează în favoarea utilizării liniei: tramvaiul este un mijloc de transport mai puţin poluant. Prin utilizarea tramvaiului se poate decongestiona traficul rutier. Nu cred că se poate pune în nici un fel problema rentabilităţii liniei, atât timp cât sunt mii de muncitori care merg la servici în zona industrială, la intervale orare care pot fi uşor controlate. Cred că folosirea liniei de tramvai ar ajuta foarte mult şi CTP. Nu este normal ca interesele firmelor clientelare ale PDL să fie considerate mai importante decât interesele arădenilor” a declarat Dorel Căprar, co-președinte USL.

Căprar – Popa, un conflict pe linie… de tramvai

Gheorghe Falcă a explicat că în dorința de a parveni politic, de a intra în Parlament prin manipularea populației, Dorel Căprar folosește aceleași mijloace consacrate ale Uniunii Socialiste: minciuna, dezinformarea, calomnia. Gheorghe Falcă îi aduce aminte lui Dorel Căprar că lucrările pentru introducerea liniei de tramvai către Zona Industrială au fost începute în mandatul de primar al domnului Dorel Popa. „De ce nu s-a ridicat în anul 2004, an în care era în politică, să îi spună domnului Popa că linia de tramvai nu are utilitate? Dorel Căprar nu este om politic de ieri, ci avea această calitate şi în anul 2004, când s-a finalizat investiţia la linia de tramvai care leagă municipiul Arad de zona industrială. De ce nu duce această discuție în cadrul ei real?”, a declarat Gheorghe Falcă. El spune că, de fapt, ar fi vorba despre un conflict intern al PSD. „Este cunoscut faptul că domnul Căprar are un conflict în interiorul partidului cu Dorel Popa. Domnul Popa a fost impus de Victor Ponta pe listele USL, la alegerile parlamentare, lucru care sigur nu îi convine domnului Căprar.

Nu îi convine nici că va fi obligat să îi predea domnului Dorel Popa conducerea Organizaţiei municipale a PSD Arad, dar îi recomand să îşi rezolve conflictul din interiorul partidului, nu să vină să critice un proiect demarat de administraţia Popa! De ce nu s-a ridicat în anul 2004, an în care era în politică, să îi spună domnului Popa că linia de tramvai nu are utilitate? Nu înţeleg ce ar fi vrut domnul Căprar să fac când am venit la primărie, nu puteam să opresc lucrările la linia de tramvai, mai ales că vorbim de un proiect european. Domnul Căprar şi-a falimentat propria firmă, deci dovedește că nu se pricepe la afaceri, nu înțelege ce se întâmplă în mediul economic, e complet rupt de acest domeniu. Dar dumnealui vine și ne acuză că avem înţelegeri cu firmele de transport din zona industrială. Nimic mai fals. Să ne spună domnul Căprar cum putem noi obliga firmele să îşi transporte angajaţii cu o firmă sau alta. Îi aduc aminte că firmele de acolo decid singure, în funcţie de costuri, cu cine transportă angajaţii”, afirmă Gheorghe Falcă. Edilul subliniază că, de fapt, atacul lui Dorel Căprar nu este un atac la administraţia Falcă, ci la administraţia Popa, pentru că proiectul a fost gândit şi finalizat în acea perioadă. „Domnul Căprar vrea să fie subtil și foloseşte linia de tramvai din zona industrială ca pe un mijloc de a-l ataca pe Dorel Popa. Liderul PSD Arad nu are nici o autoritate la Bucureşti, cu atât mai puţin la Arad, din moment ce i s-au impus candidaţii pentru alegerile parlamentare”, a spus primarul Falcă. El a explicat că linia de tramvai este simplă și pot circula doar două tramvaie, care nu ar avea cum să transporte 3.000 de arădeni pe un schimb. De la stația de tramvai, unii ar avea de parcurs și 2 kilometri până la locul de muncă, ceea ce nu i-ar face prea fericiți nici pe angajați, nici pe angajatori.

Comentarii

comentarii