Cele mai spectaculoase lucrări pe Autostrada Vestului se execută în prezent pe tronsoanele Simeria-Orăştie şi Orăştie-Sebeş. Lucrările avansează într-un ritm foarte alert, constructorii Strabag şi Straco având termene de finalizare (conform unor voci neautorizate ale unor constructori de pe autostradă) în perioada mai-iulie a acestui an.
Multe zone de pe autostradă sunt în debleu
Lotul 1 Orăştie-Sebeş, 24, 1 kilometri, este extrem de spectaculos, datorită mai multor zone de autostradă în debleu (săpătură), dar şi din cauza unui număr mare de lucrări de artă, 10 pasaje şi 11 poduri, acestea fiind în totalitate în faze avansate de execuţie, respectiv montare grinzi principale şi pregătire pentru suprabetonare. „Structura autostrăzii este, cu unele excepţii, deja prevăzută cu strat de fundaţie finalizată, balast stabilizat pozat, cât şi asfalt Binder, cu excepţia zonelor de autostradă în debleu, unde mai sunt lucrări de săpătură şi consolidare a taluzelor”, spune Popovici. Acest lot va avea două noduri rutiere importante – Orăştie kilometrul 1 plus 400 şi nodul rutier Vest – Vinţu de Jos – kilometrul 24 plus 065 – în faze avansate de execuţie. Aceste loturi, plus cele trei loturi de la Sebeş la Sibiu, înseamnă un total de 140 de kilometri, cu termen de finalizare în vara-toamna acestui an, un efort financiar de peste 600 milioane euro, din care 85 la sută Uniunea Europeană şi 15 la sută Guvernul României. toate acestea în cadrul programului Operaţional Sectorial Transport, 2007-2013.
Comentarii
comentarii