Acasă Actualitate Ministrul Grindeanu a anunţat rezilierea contractul cu firma italiană Todini, care lucra...

Ministrul Grindeanu a anunţat rezilierea contractul cu firma italiană Todini, care lucra la descărcarea de pe autostrada A1, de lângă Timișoara

DISTRIBUIȚI

Italienii de la Todini Construzioni au rămas fără contracul de execuție al noului drum de legătură dintre DN 69, bifurcația spre Sânandrei, și noul nod de urcare pe autostrada A1, de lângă Covaci, a anunțat, marți, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Italienii de la Todini, companie cu acționariat chinez, nu au reușit să realizeze un progres de minim bun simț pe șantier, așa că au rămas fără contract. Urmează o nouă licitație.

Din păcate, Timișoara se află la cea de a doua pățanie de acest fel, după rezilierea de pe Centura Sud.

”Răbdarea a ajuns la capăt, reziliem contractul. Modul în care au gestionat această lucrare nu poate fi acceptat Au făcut progres de la începutul anului, 5 – 6%. Este un lucru pe care nu îl putem accepta. Nu sunt adeptul rezilierii contractelor că nu e treaba unui ministru să facă lucrul acesta. Dar atunci când lucrurile nu merg, trebuie să iei decizii”, a declarat Sorin Grindeanu, prezent la Timișoara.

Oficialul nu își explică de ce firma executantă nu a reușit să ducă la final un șantier relativ ușor, fără niciun fele de probleme de relief, cu o lungime a șoselei ușor rezolvabilă.

”Vin de pe șantiere unde sunt lucrări foarte grele. Astăzi am fost pe autostrada Transilvania, am văzut două loturi care cred eu că sunt cele mai grele din țară în acest moment, de la Nădășel la Poarta Sălajului unde se lucrează extraordinar de greu pentru că o iau la vale dealurile, dar se lucrează, e o mobilizare exemplară acolo, cu pasaje, cu poduri. Aici e drum drept de vreo 10 kilometri care nu trece niciun râu, nimic deosebit, dar domnii aceștia nu au fost în stare să se mobilizeze. Deci s-a terminat, se reziliază contractul, asta este”, a mai declarat Grindeanu.

Soluția de rezolvare a problemei este organizarea rapidă a unei noi licitații și stabilirea unei noi firme care să preia șantierul și să ducă la final lucrările rămase neexecutate.

”O să încercăm  să intrăm pe o procedură rapidă astfel încât să avem foarte repede un constructor”, a subliniat ministrul Transporturilor.

Se speră ca în maxim șase luni să avem o nouă licitație și un nou constructor.

Durata de execuţie a contractului, semnat încă din ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Astfel, termenul de finalizare ar fi trebuit să fie martie 2023, însă a fost prelungit.

Drumul, cu câte două benzi pe sens, care va porni de la intersecţia cu Sânandrei, va fi, practic, a treia descărcare de pe autostrada către Timişoara, după Remetea şi Giarmata. Vor tranzita noua legătură între 25.000 şi 29.000 de maşini, conform estimărilor din proiect.

Comentarii

comentarii