„Vreau să transmit tuturor de ce a apărut această măsură, privind plata însoțitorilor, deci nu a persoanelor cu dizabilități. Această obligație era la primării începând din anul 2000, cu o centralizare prin Ministerul Muncii și transmiterea centralizării la Ministerul Finanțelor iar Ministerul Finanțelor, în baza acestui centralizator, finanța ulterior unitățile administrativ-teritoriale. Am considerat că această birocrație trebuie închisă transferând și sumele către primăriile din România. Și anume, prin articolul 5, aliniatul 7 s-a instituit această obligație iar prin articolul 7, aliniatele 1, 10, 17, 19 și 20 se explică în cascadă cum se echilibrează bugetele primăriilor în așa mod încât să nu fie nici un fel de sincope. Avem o ultimă prevedere, este primul an în care impozitul pe venit rămâne direct și în totalitate, sută la sută autorităților locale, la nivel local iar echilibrările din TVA, dacă anul trecut au fost de 5 miliarde, anul acesta sunt în valoare de 11 miliarde. Și în situația în care să spunem că va fi la un moment-dat o sincopă, tot prin legea bugetului de stat am spus că această situație va fi echilibrată de la bugetul central. Pentru persoanele cu dizabilități, am pus în legea bugetului, la articolul 7, aliniatul 20, ca aceste cheltuieli cu persoanele cu dizabilități și asistenții acestora să fie realizate de primării cu prioritate”, a declarat Marius Constantin Budăi, ministrul Muncii și Justiției Sociale.
Comentarii
comentarii