Acasă Economic Panică în rândul finanțiștilor din Timiș după propunerea ca noul sediu regional...

Panică în rândul finanțiștilor din Timiș după propunerea ca noul sediu regional al ANAF să fie la Deva

DISTRIBUIȚI

finante 11”Susţinem că intentia de stabilire a sediului viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest în Municipiul Deva și nu la  Timişoara este ABSOLUT NELEGALĂ, INOPORTUNĂ și NEJUSTIFICATĂ, atât din punct de vedere legal, cât și din punct de vedere economic, social și moral”, spune Adrian Găvruță, preşedinte al Sindicatului FINTIM – D.G.F.P. Timiş.

 

Membri Sindicatului FINTIM – D.G.F.P. Timiș își manifestă profunda îngrijorare in legătură cu modul de derulare a procesului de reorganizare și regionalizare a A.N.A.F, și a structurilor subordonate, respectiv în ceea ce privește intenția de stabilire a sediului viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice din Regiunea de Vest. ”În ciuda tuturor asigurărilor anterioare date reprezentanţilor noştri sindicali de conducerile M.F.P. și A.N.A.F., astăzi, 19.07.2013, am primit cu stupoare informaţia oficială că sediul viitoarei Direcții Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest va fi stabilit în Municipiul Deva – judeţul Hunedoara și nu în Municipiul Timişoara – judeţul Timiş. Această decizie este cuprinsă în anexele la proiectul de Hotărâre de Guvern care va fi dat în aplicarea O.U.G. nr. 74/2013, proiect care a fost deja redactat și transmis Guvernului României pentru a fi pus în discuţia executivului în şedinţa din data de 24.07.2013. Susţinem că intentia de stabilire a sediului viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest în Municipiul Deva și nu la  Timişoara este ABSOLUT NELEGALĂ, INOPORTUNĂ și NEJUSTIFICATĂ, atât din punct de vedere legal, cât și din punct de vedere economic, social și moral”, spune Adrian Găvruță, preşedinte al Sindicatului FINTIM – D.G.F.P. Timiş.

Rezultatul unor negocieri între partide sau persoane care vizează obscure interese de ordin personal sau politic

”În ceea ce priveşte legalitatea acestei intenții învederăm faptul că o astfel de eventuală decizie, care în opinia noastră este strict rezultatul unor negocieri între partide sau persoane care vizează obscure interese de ordin personal sau politic, contravine principiilor degajate din Nota de fundamentare a O.U.G. nr. 74/2013 care stabilesc în mod clar reperele care trebuie să guverneze procedura de reorganizare și regionalizare a aparatului A.N.A.F. În acest sens menţionăm următoarele principii prevăzute de această notă de fundamentare, respectiv puncte slabe în organizarea A.N.A.F., care se constituie chiar motivele care au stat la baza emiterii O.U.G. nr. 74/2013. Au fost identificate următoarele puncte slabe ale agenţiei, pe linia cărora urmează a se acţiona în scopul eliminării disfunctionalităților, întăririi aparatului fiscal si utilizării resurselor de care dispune la capacitate maximă și în condiţii de eficiență: structura organizatorică actuală, în special cea a aparatului teritorial, care presupune costuri ridicate de administrare, a dus la crearea unui număr mare de organe fiscale, toate judeţele fiind tratate similar, neținându-se cont de dimensiunea sau importanța fiecăruia sub aspectul ponderii economice, a numărului de contribuabili, etc; rețeua de birouri regionale și locale trebuie să fie de dimensiune corespunzătoare numărului și caracteristicilor populaţiei de contribuabili și gestionabilă din punctul de vedere al posibilităţilor de planificare și monitorizare a activității, totul în scopul de a putea satisface considerentele legate de masa critică și eficientă, permiţând în acelaşi timp niveluri de acces rezonabile pentru contribuabili; distributia ineficientă a personalului între diferitele activități ale administraţiei fiscale, precum și între diferite unități de la nivel teritorial, nerespectându-se de la un judeţ la altul aceeaşi proporţie între numărul de personal alocat și numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate. În plus, numărul de personal alocat diferitelor structuri de nivel teritorial nu este proporţional cu anumiţi indicatori precum numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate. Din această cauză, Municipiul Bucureşti și o serie de judeţe cu un potential economic ridicat și un mare număr de contribuabili au structuri de administrare fiscală relativ reduse, în timp ce judeţe mai mici și cu mai puțini contribuabili au un număr de personal relativ mai însemnat”, spune Găvruță. În raport cu aceste principii vă aducem la cunoștință următoarele date comparative cu privire la indicatorii relevaţi de nota de fundamentare între cele patru judeţe care vor intra în componența viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest: încasări per angajat finanţe (media primelor 5 luni ale anului 2013): judeţul Timiş – 2,226 milioane lei, judeţul Arad – 1,088 milioane lei, judeţul Hunedoara – 1,259 milioane lei, judeţul Caras-Severin – 0,654 milioane lei.

O PALMĂ MORALĂ dată Municipiului Timișoara

”Având în vedere aceşti indicatori, extrem de relevanţi cu privire la importanța economică și socială a celor patru judeţe menționate, decizia de a stabili sediul viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest la Deva apare nu numai ca nerespectând obiectivele urmărite a fi atinse prin emiterea O.U.G. nr. 74/2013, ci ca fiind absolut nefirească și nejustificată. Apreciem că intenția în discuţie este și vădit discriminatorie, în condiţiile în care, pe de o parte nota de fundamentare încriminează tratamentul egalitarist al judeţelor în ceea ce priveşte structura de personal fără a se diferenţia judeţele sub aspectul ponderii economice și al numărului de contribuabili, iar pe de altă parte, intențiile de stabilire a viitoarelor sedii ale D.G.F.P. Regionale se preconizează a DEZAVANTAJA și DISCRIMINA doar anumite județe, respectiv municipii, dezvoltate economic și social și anume Judeţul Timis/Municipiul Timişoara, Judeţul Constanța/Municipiul Constanța și Judeţul Prahova/Municipiul Ploieşti. Constatăm cu aceeaşi stupoare și indignare faptul că în cazul altor centre puternic dezvoltate economic și social, princiipiile degajate din nota de fundamantare la O.U.G. nr. 74/2013 sunt pe deplin respectate, sediul viitoarelor sedii ale D.G.F.P. Regionale fiind stabilite după cum urmează: în Judeţul Cluj/Municipiul Cluj-Napoca, Judeţul lași/Municipiul lași, Judeţul Dolj/Municipiul Craiova, Judeţul Braşov/Municipiul Braşov. Susţinem că discriminarea și dezavantajarea Judeţului Timiş, respectiv a Municipiului Timişoara, din perspectiva menționată, fără existența vreunei motivații întemeiate și rezonabile reprezintă nu numai un act nelegal, ci chiar un abuz de putere al celor care au propus o astfel de variantă de regionalizare a A.N.A.F. În acest context, în cazul în care o astfel de hotărâre de guvern va fi emisă cu propunerea menționată, vă comunicam faptul că, în opinia noastră, un astfel de act normativ este pe deplin contestabil pe calea contenciosului administrativ în condiţiile prevăzute de Legea nr. 554/2004 pentru motivele de nelegalitate deja menționate mai sus, acţiune pe care Sindicatul Finanţe Timiş își propune să o promoveze în scopul anulării acestui act normativ, în paralel cu suspendarea efectelor acesteia până la soluţionarea cauzei. Menţionăm că și din punct de vedere social această decizie nefireasca de a stabili sediul viitoarei Direcţii Regionale în Municipiul Deva este total ineficientă și contraindicată datorită modului de ocupare a schemei de personal a acestei instituții, în condiţiile în care această nouă instituție se va înființa prin transformarea D.G.F.P. Hunedoara potrivit art. 10 alin. 2 din O.U.G. nr. 74/2013, situație în care ocuparea posturilor noii structuri va antrena mutarea către direcţia regională a unui număr mai mare de posturi ocupate, cu funcţionarii aferenţi, de la celelalte trei direcţii judeţe către Deva, cu consecinţe sociale și familiale deosebite, decât în cazul în care sediul viitoarei direcţii regionale va fi stabilit la Timişoara. Nu în cele din urmă, apreciem intenția menționată ca pe O PALMĂ MORALĂ dată Municipiului Timişoara și Judeţului Timiş, și un gest nemeritat de oraşul și judeţul în care a izbucnit Revoluţia din Decembrie 1989, eveniment fără de care anumiţi politicieni vremelnici nu ar fi ocupat astăzi funcţiile de decizie politică sau administrativă din care emit astfel de idei și propuneri”, susține Adrian Găvruță, preşedinte al Sindicatului FINTIM – D.G.F.P. Timiş.

Direcția de Finanțe din Timiș aduce, după București, cei mai mulți bani la buget

Titu Bojin, liderul PSD Timiş și președintele Consiliului Județean Timiș este de părere că o eventuală mutare la Deva a sediului regional al finanțelor nu este justificată. ”Direcția de Finanțe din Timiș aduce, după București, cei mai mulți bani la buget. Sumele colectate în Timiș sunt net superioare celor din celelalte trei județe. Aproape jumătate din contribuabili din Regiunea de Vest sunt în Timiș. De asemenea, DGFP Timiș este una dintre cele mai bine organizate din țară. Eu aș vedea Deva și județul Hunedoara ca lideri regionali în ceea ce priveste resursele minerale și turismul, structurile regionale ale acestor domenii economice putând fi stabilite la Deva. Vor vorbi și cu senatorul de Timiș Ilie Sârbu despre acest lucru și sunt sigur că vom putea să avem un cuvânt de spus în legătură cu această problemă”, ne-a declarat Titu Bojin.

Comentarii

comentarii