Acasă Economic Pasagerii din aeroporturile din Timișoara și București sunt informați despre drepturile lor,...

Pasagerii din aeroporturile din Timișoara și București sunt informați despre drepturile lor, pentru o vacanță fără probleme

DISTRIBUIȚI

Între 19 și 26 aprilie, campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acționează!”, vine în aeroporturile din Timișoara și București, pentru a le oferi pasagerilor informații utile despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor este anulat sau întârziat, sau când întâmpină probleme în timpul călătoriei lor. Vineri, 19 aprilie, experți în drepturile consumatorilor vor oferi informații la centrul de informare din Aeroportul Internațional Timișoara Traian Vuia, iar între 23 și 26 aprilie, campania va fi prezentă în Aeroportul Internațional Henri Coandă București (între orele 10:00 și 16:00). Daniela Nane, ambasador al campaniei, se va alătura experților în Aeroportul Internațional Henri Coandă București, marți, 23 aprilie. “Vara este aproape, mulți dintre noi și-au ales deja destinația de vacanță și se așteaptă ca totul să decurgă conform planurilor. În cazul în care apar probleme în timpul călătoriei sau dacă suntem dezamăgiți de ceea ce găsim când ajungem la destinație, e bine să ne cunoaștem drepturile. Din acest motiv, experții sunt aici, pentru a explica pasagerilor din aeroport care le sunt drepturile în cazul în care zborul lor întârzie sau este anulat sau dacă pachetul de vacanță nu corespunde cu ceea ce li s-a promis. Pentru o vacanță fără griji, e bine să ne cunoaştem drepturile și să acționăm pentru ca ele să fie respectate”, a declarat Daniela Nane.
Experții vor oferi pasagerilor care vizitează centrul de informare, detalii despre drepturile pe care le au în cazul în care apar probleme în legătură cu zborul lor sau cu pachetul de vacanță, precum: dacă ți se refuză îmbarcarea pentru că, de exemplu, au fost mai multe rezervări decât locurile din avion, deși ai făcut check-in-ul la timp sau dacă zborul tău este anulat, ai posibilitatea de a alege între transportul până la destinația finală, sau rambursarea costului integral al biletului sau a părții din bilet neutilizate; de asemenea, poți avea dreptul la despăgubiri între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului; dacă zborul tău întârzie, compania aeriană trebuie să-ți ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel și transport gratuit, în cazul în care ai nevoie să stai peste noapte, în funcție de distanța zborului și durata întârzierii; dacă zborul tău ajunge la destinație cu mai mult de trei ore întârziere, poți de asemenea beneficia de despăgubiri între 250 și 600 de euro; din momentul în care ți-ai rezervat vacanța, agenția de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, în afară de cazul în care accepți aceste schimbări, în scris; în alte situații, ești îndreptățit la rambursarea imediată a costului integral, fără penalități.
La acțiunea de informare participă experți din cadrul Centrului European al Consumatorilor din România, și al asociațiilor neguvernamentale pentru consumatori – Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, și Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România. “Transportul aerian a devenit un mijloc frecvent utilizat pentru a ajunge la destinația noastră. Acest lucru este demonstrat și de numărul în creștere al reclamațiilor din acest sector. Majoritatea plângerilor înregistrate de ECC România în 2012 (69%), s-au referit la lipsa asistenței sau refuzul de a acorda despăgubiri în cazul zborurilor întârziate sau anulate, sau al bagajelor pierdute sau deteriorate. Considerăm că această acțiune de informare este necesară, iar noi suntem aici pentru a le oferi pasagerilor informații despre drepturile lor și despre organizațiile care le pot oferi sprijin atunci când aceste drepturi le sunt încălcate”, a declarat Irina Chiriţoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.
Aplicația pentru smartphone-uri, Drepturile dvs. de pasager, le oferă pasagerilor informații despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor întârzie sau este anulat, sau dacă bagajul lor este pierdut: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/mobile.html.

Comentarii

comentarii