Se vorbeşte despre tot felul de proiecte… de rezolvări. Doar se vorbeşte. Într-un proiect ce se întinde până în 2030 – o viziune a Timişoarei – ce studiază modul cum se va schimba Timişoara până atunci, din mai multe puncte de vedere – infrastructura fiind unul din ele – sunt incluse şi unele dintre soluţiile ce se discută demult. Una dintre soluţii este o pasarelă
Sens giratoriu?
Din ce spune Valeriu Trică, şeful sucursalei Regionale CFR Timişoara, s-a discutat cu primăria pentru a se face un sens giratoriu acolo, pentru a mai debloca circulaţia, semaforul fiind de asemenea un element care “pune piedică” traficului din zonă. “Se preconizează un sens giratoriu acolo. Deocamdată, pe investiţiile CFR nu sunt cuprinse lucrări în zonă. Suntem într-o colaborare cu primăria şi o să vedem ce se poate face acolo”, a spus Valeriu Trică. Oraşul german Rosenheim a rezolvat problema circulaţiei cu pasaje denivelate supraterane. Marius Popovici – împuternicit al preşedintelui Consiliului Judeţean Timiş în relaţiile cu Austria şi Germania – dă şi exemple de localităţi din vestul Europei care au rezolvat problema. “Rosenheim – unul din oraşele partenere ale Timişului – oraş cu circa 50.000 de locuitori, a rezolvat în ultimii ani problema circulaţiei, cu pasaje denivelate supraterane. Ca un cunoscător al oraşelor europene, apreciez cele realizate de administraţia timişoreană în ultimii 20 de ani, dar ca şofer auto, ca si multe alte mii de timişoreni care sunt componenta activă a populaţiei oraşului, consider ca o provocare imediată ameliorarea circulaţiei urbane prin pasaje denivelate, ele constituind cea mai bună soluţie, chiar dacă costurile înseamnă uneori câteva milioane de euro per pasaj. Această intervenţie poate fi promovată şi printr-o iniţiativă a minim 5.000 de locuitori din zonele afectate”, spune Marius Popovici.
Comentarii
comentarii