Acasă Economic Piaţa ofertelor auto second-hand în 2011: oferte mai multe, putere de cumpărare...

Piaţa ofertelor auto second-hand în 2011: oferte mai multe, putere de cumpărare în scădere

DISTRIBUIȚI

Autovit.ro, lider al industriei de anunţuri auto, a realizat o analiză a pieţei de maşini second-hand pentru anul 2011, conform căreia oferta de maşini rulate a crescut cu 29,58% faţă de 2010. Deşi numărul românilor care şi-au scos maşina spre vânzare a crescut considerabil, în anul 2011 s-a înregistrat o scădere de 13% a numărului de tranzacţii cu autovehicule second-hand, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. 

Majoritatea maşinilor scoase la vânzare de români, şi anume ca. 61%, au fost fabricate între 2000 şi 2007. Media de vârstă a celor mai listate maşini în 2011 a fost de 8 ani. 19,29% dintre maşinile listate au fost fabricate între 1990-1999, iar 18,71% între 2008-2011. Vedetele ofertei de maşini second-hand sunt, la fel ca în 2010, cele care aparţin mărcilor germane, primele 3 locuri fiind ocupate de către Wolkswagen, Opel şi BMW. Codaşă în oferta de maşini second-hand este marca Fiat, urmată de către Peugeout şi Dacia. Numărul maşinilor second-hand scoase spre vânzare la un preţ mai mic sau egal cu 5.000 de euro a crescut cu 16% faţă de 2010, în timp ce numărul maşinilor listate cu un preţ cuprins între 5.000 şi 10.000 de euro a scăzut cu 9,36%. Datorită consumului specific mai mic, maşinile diesel sunt tranzacţionate într-un număr mai mare. 55,54% dintre anunţurile postate pe autovit.ro în 2011 au propulsoare diesel, în timp ce 42,84% reprezintă maşinile care folosesc benzina. Restul de 1.62% dintre anunţurile totale reprezintă maşini ce folosesc GPL (1,46%) şi GNC (0,01%). Maşinile propulsate de motoare cu tehnologii inovatoare, cum ar fi hibridele sau maşinile electrice, nu se află încă în atenţia romanilor, acestea reprezentând doar 0,14% din numărul maşinilor listate în 2011 pe autovit.ro. Peste 41% dintre români au dorit să vândă maşini cu o capacitate cilindrică între 1700 şi 2000 cmc, urmate de cele cu o capacitate între 1500-1600 cmc într-o proporţie de 20,04%, în timp ce doar 3,16% dintre maşinile postate pe site au o capacitate cilindrică mai mare de 3500 cmc. 

„Noua metodă de aplicare a taxei auto va afecta preţul de vânzare al maşinilor înmatriculate deja în România înainte de 2007, în special a celor cu motoare sub norma euro 4, care va scădea în principiu cu valoarea taxei de mediu. Cum în această situaţie se afla mai bine de jumătate din parcul auto naţional, noua taxă va afecta bugetul multor români care se vor găsi în imposibilitatea de a-şi vinde maşina, deoarece taxa de mediu ar fi de multe ori egală sau mai mare cu preţul cerut. Mai mult, noua formulă a taxei de mediu va încuraja importurile de maşini second-hand din UE, în principal euro 4 şi cu motoare până la maxim 2000 cmc, cu precădere în palierul 1000-1600 cmc, deoarece taxa va fi la acelaşi nivel cu cea a maşinilor înmatriculate în România şi, în general, românii consideră că maşinile rulate în vestul Europei sunt mai bine întreţinute”, spune Attila Okanyi, director general Autovit.ro. Studiul Autovit.ro a fost realizat în perioada ianuarie-decembrie 2011, în funcţie de volumul de anunţuri listate pe autovit.ro. Analiza conţine informaţii referitoare la cum a arătat oferta de maşini second-hand în anul 2011 spre deosebire de anul 2010, în funcţie de cele mai listate modele şi mărci de maşini, de anul de fabricaţie cel mai des postat, de preţul mediu cerut pe un autoturism şi de procentul maşinilor înmatriculate şi neînmatriculate.

Comentarii

comentarii