Acasă Eveniment Pod suspendat peste Mureș, la Arad

Pod suspendat peste Mureș, la Arad

DISTRIBUIȚI

Proiectul de reabilitare a centrului istoric al Aradului are ca și componentă și reabilitatea vechiului Pod Traian, peste râul Mureș. Aducerea podului în standarde de siguranță ar putea genera o adevărată premieră, în opinia primarului Gheorghe Falcă, și anume construcția unui al doilea pod peste Mureș, în paralel cu primul, cu o finanțare care urmează să fie identificată. Dacă reabilitarea Podului Traian decurge conform graficelor, după proiectul inițial, vechi de peste un secol, al doilea pod generează încă dezbateri. Consilierii locali urmează să aprobe ideea agreată de primar sau să decidă asupra altei variante de pod. Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a prezentat variantele pentru construcția celui de-al doilea pod peste râul Mureș, paralel cu vechiul Pod Traian, aflat în reabilitare. Firma angajată să realizeze un studiu de fezabilitate a prezentat trei variante care vor fi supuse atenției CLM Arad în ședința de vineri. Prima dintre ele este un pod cu cheson, având lățimea de 12 m și lățimea carosabilului de 9,5 metri. Costul podului este de 10,9 milioane euro. Dezavantajul acestuia ar fi de natură estetică, pentru că privit din amonte va avea aspectul unui pod neterminat. Varianta a doua este un pod grindă cu zăbrele, aproximativ identic cu Podul Traian, dar realizat cu tehnologii moderne, care, printre altele, prevăd nu îmbinări cu nituri, ca la podul vechi, ci suduri. Podul va avea 13,1 metri lățime și un carosabil lat de 9 metri și ar costa 9,9 milioane euro. Un dezavantaj ar fi legat de aspectul de dublură și de optimizarea fluxurilor de trafic. A treia variantă este considerată a fi una revoluționară. Ea vizează un pod suspendat, având o lățime de 11,4 metri, cu 8,64 metri lățime a carosabilului,  care nu va umbri Podul istoric Traian și va costa doar 8,6 milioane euro. Este varianta agreată de primarul Gheorghe Falcă, atât pentru avantajele pe care le presupune cât și pentru considerente legate de costuri. Consilierii locali vor opta pentru varianta optimă, după care vor fi căutate surse de finanțare. Partea de studiu de fezabilitate și proiect ar putea fi finanțată din economia de 1,5 milioane euro rezultată din derularea primei părți a proiectului de reabilitare a centrului vechi din Arad, care a cuprins și reabilitarea Podului Traian. În funcție de resursele financiare se va putea discuta și de termene de execuție pentru acest al doilea pod peste Mureș, a cărui realizare, crede Gheorghe Falcă, ar rezolva multe dintre problemele actuale ale traficului peste Mureș pe (încă, până la finalizarea tronsonului de autostradă) principala arteră rutieră ce leagă Aradul de Timișoara.
 

Comentarii

comentarii