Acasă Administraţie Primarul se laudă cu zeci de milioane de euro fonduri europene pe...

Primarul se laudă cu zeci de milioane de euro fonduri europene pe care încă nu le-a accesat

371
DISTRIBUIȚI

După ce am prezentat unul dintre proiectele aflate printre cele 304 puncte de pe ordinea de zi a ședinței de CLM de joi, 20 decembrie, în care este vorba despre un mega-proiect al Primăriei care amestecă autobuze electrice, piste de biciclete, sensuri giratorii, închirieri de biciclete și multe altele cu un nou pod peste Mureș în prelungirea străzii Andrei Șaguna (aflat de vreo 20 de ani în studiul autorităților locale arădene), iată că azi am primit și poziția oficială a Primăriei. Gheorghe Falcă spune că mega-proiectul va fi finanțat din fonduri europene, ca și cum ar fi vorba despre o certitudine. „Vorbim de unul dintre cele mai mari proiecte, pe fonduri europene. Practic vom asigura o nouă legătură rutieră între cartierele Aurel Vlaicu şi Aradul Nou. Proiectul în valoare de 49 milioane de euro include şi construcția unui nou pod peste râul Mureş, care va diminua considerabil traficul pe Podul Traian. De altfel putem spune că proiectul per ansamblu va genera schimbări majore în ceea ce priveşte traficul la nivelul întregului oraş.  În timp ce în nordul municipiului transport în comun va fi asigurat de tramvaie, în sudul municipiului acesta se va face cu autobuze electrice. Odată cu acest proiect, putem spune că administrăm peste 120 milioane de euro, fonduri europene pe care Primăria Arad a reuşit să le atragă în ultimii ani”, a declarat primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă.

Ralitatea este puțin alta, măcar așa cum reiese din documentele aflate în mapa consilierilor locali municipali care vor vota astăzi proiectul. Pentru că ei vor aproba studiul de fezabilitate, un prim pas spre accesarea (ipotetică) a celor 49 de milioane de euro care rămân, în realitate, doar la capitolul vise frumoase. În proiectul de hotărâre aflat la nr. 293 pe ordinea de zi se specifică clar: „Pornind de la oportunitatea de finanţare a acestui tip de proiecte în cadrul POR 2014 -2020, Axa 4,  Obiectivului Specific 4.1 – ”Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” Autoritatea Urbană a Municipiului Arad a selectat ca proiect prioritar în cadrul DJFESI acest proiect complex -”Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi Str. Ştefan Cel Mare”, ceea ce creează posibilitatea solicitării de finanţare. În vederea depunerii cererii de finanţare este necesară aprobarea devizului general cumulat al celor două investiţii aprobate care cuprind   propunerile de realizare a acestui traseu de transport public de călători”. Adică, există un tip de proiecte cu finanțare europeană în care mega-proiectul arădean s-ar putea încadra iar pentru a depune cerere de finanțare se fac acum abia primii pași. Iar de aici până la a anunța public faptul că proiectul are deja finanțare europeană asigurată în valoare de 49 milioane euro este cale lungă, ca de la declarația demagogică a politicianului la realitatea de peste câțiva ani, atunci când documentația va fi analizată și, în funcție de cum a fost întocmită, va fi aprobată la finațare sau nu, așa cum de multe ori, din păcate, s-a întâmplat cu proiecte ale Aradului.

Iar pentru ca totul să fie și mai clar, tot din documente reiese clar: art. 3 din proiectul de hotărâre spune că „Finanţarea obiectivului de investiţie se asigură din fonduri ale bugetului general al Municipiului Arad şi alte surse atrase”. Adică, fonduri europene, ale Aradului, care deși a ratat șansa de a deveni capitală Culturală a Europei, tot în Europa se află.

Până la fondurile europene rămâne studiul de fezabilitate, realizat pe bani frumoși de o firmă care este obișnuită cu afaceri prin localitățile conduse de colegii de partid ai lui Gheoghe Falcă.

Comentarii

comentarii