Acasă Actualitate Proiectul Știința prin Artă începe la Liceul Babel din Timișoara

Proiectul Știința prin Artă începe la Liceul Babel din Timișoara

DISTRIBUIȚI

Invitație directă la experiment științific prin artă. De la Galaxii îndepărtate la Trasee îndrăznețe pentru bile colorate și Roboți de desenat, Mattika Explore și Liceul Babel, prin Centrul de Proiecte din Timișoara, aduc în spațiul educațional timișorean ceva cu totul și cu totul deosebit.

Începând de vineri, 15 martie, până pe 24 mai, la Liceul Babel din Timișoara va avea loc proiectul Știință prin Artă, creația Irmei Baloi, reprezentant Mattika Explore. Proiectul include 10 ateliere de creație și știință pentru 15 elevi din clasele primare din Liceul Teoretic Babel. Datorită faptului că în școlile din Timișoara este nevoie de oportunități prin care elevii să aibă posibilitatea de a experimenta practic cu noțiunile despre care învață teoretic în cadrul programului școlar, colaborarea dintre Mattika Explore și Liceul Teoretic Babel oferă un cadru potrivit pentru introducerea programului Știință prin Artă în școli.

Proiectul Știință prin Artă contribuie astfel la viziunea Timișoarei de a fi un oraș unde „economia creativă contribuie la bunăstare“, oferind copiilor diverse oportunități de exprimare creativă prin care să învețe despre lumea care îi înconjoară. Titlurile atelierelor propuse de Irma Baloi în cadrul proiectului Știința prin Artă includ:

  • Galaxii îndepărtate – acest atelier se folosește de artă pentru a deschide interesul copiilor către Univers și tainele Astfel, fiecare copil își va crea propria galaxie folosind o tehnică inedită: pictarea pe lapte cu ajutorul reacțiilor chimice.
  • Trasee îndraznețe pentru bile colorate – în acest atelier legiile fizicii vor crea cadrul în care copiii să-și exprime creativitatea și inventivitatea, construind trasee complexe pentru bilele lor colorate din lemn.
  • Robot de desenat – acest atelier presupune construirea unui roboțel care desenează, arta fiind combinată cu dobândirea primelor cunoștinte despre curentul electric. La finalul atelierului va avea o discuție cu copiii despre ce este arta și dacă desenele roboțeilor pot fi considerate artă, aceasta fiind o oportunitate bună de deschiere etică legată de efectele inteligenței
  • Fundul oceanului în palma mea – acest atelier problematizează conexiunea dintre Michelangelo și coralii din oceanele preistorice. Pentru a găsi răspunsul, copii vor crea lumi subacvatice în pahare.
  • Teatru de papuși – în acest atelier elevii, îndrumați de Irma, vor îmbina mecanica cu creativitatea și exprimarea artistică prin creerea individuală a unui mini-teatru de păpuși mecanizat.
  • Curcubeu în eprubetă – așa cum Leonardo da Vinci învăța despre anatomie ca sa poate picta cat mai realist, elevii vor învăța despre proprietățile diferitelor materiale ca volumul, masa și densitatea, pentru a învăța cum să creeze un curcubeu în eprubeta.
  • Creaturi fantastice – acest atelier propune o discuție despre cum omenirea a reușit să transforme diferite forme de energie pentru a avea o viață mai ușoară și o cultură mai bogată. Pentru a înțelege mai bine procesul, fiecare copil își va folosesi imaginația creând un animal cât mai haios pus în mișcare de energia vântului.
  • Caleidoscop de primavară – în acest atelier fiecare copil își va construi un caleidoscop prin care să se bucure de modelele inedite realizate prin jocul dintre materiale naturale ca petale, frunze, fibre și cele făcute de om ca mărgele, sticlă colorată.
  • Magia culorilor – în acest atelier se vor îmbina arta și chimia prin crearea de aparate de pictat, permitând copiilor să-și exprime creativitatea și emoțiile, alegând culorile și intensitatea acestora, forța centrifugă ajutându-i să creeze opere de artă abstractă unice.

Comentarii

comentarii