Acasă Cultura Ready to wear 2020 – cea mai nouă colecție a designerul vestimentar...

Ready to wear 2020 – cea mai nouă colecție a designerul vestimentar Sandra Chira – la Helios din Timișoara

1824
DISTRIBUIȚI

Cea mai nouă colecție semnată de designerul vestimentar Sandra Chira, Ready to wear 2020, este despre relația dintre om și haina sa, fiind primul proiect mixt, womenswear- menswear al creatoarei și poate fi vizitată la galeria Helios din Piața Victoriei din Timișoara, până în 27 iunie.

Aceasta este o colecție amplă, adaptabilă pentru orice anotimp, realizată preponderent din materiale naturale și reciclate, folosind o paletă cromatică neutră, cu griuri colorate.

Sandra Chira a abordat teme legate de identitate în toate colecțiile lansate până în prezent, axându-se mai ales pe ce exprimă „imaginea noastră pentru ceilalți”.

Artista spune că în ultima perioadă a simțit din ce în ce mai pregnant că „pentru oamenii pe care îi admir, hainele sunt importante doar în măsura în care semnifică ceva și independent de contextul social în care acestea sunt plasate. Pentru ei, imaginea socială nu este o prioritate și devine calea prin care alegerile, inclusiv cele vestimentare, sunt mai autentice.”

Sandra Chira propune o nouă viziune asupra rolului vestimentaţiei în procesul de exprimare a identităţii. Haina nu este doar expresia tendinţelor globale ce determină din umbră o manipulare a maselor către depersonalizare. Devine expresia personalităţii şi mijloc de comunicare a identităţii individuale.

Absolventă a studiilor de design vestimentar la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, bursieră la Paris şi doctor în arte vizuale, Sandra Chira a debutat în 2011.

Proiectele sale au fost prezentate în multiple festivaluri şi concursuri naţionale şi internaţionale, printre care Arts of Fashion (San Francisco) şi Top Styl Designer (Brno, Cehia). Colecţiile tânărului designer român înglobează aspecte identitare multiple, urmând un parcurs complex, de la concepte socio-culturale, până la materializare în viziuni estetice.

Imaginea brandului speculează elemente de identitate locală, cu valoare atemporală, care răspund nevoii consumatorului de personalizare şi individualizare socială.

Comentarii

comentarii