Acasă Actualitate Robu a hotărât: salariile de la societăţile Primăriei Timişoara vor creşte în...

Robu a hotărât: salariile de la societăţile Primăriei Timişoara vor creşte în funcţie de profit

DISTRIBUIȚI

Situaţia venituri/cheltuieli de la fiecare companie a primăriei

„Salariul directorului este egal cu o mie de euro plus o cotă parte dependentă de profitul raportat la numărul de angajaţi. Cine nu are profit rămâne cu o mie de euro, are profit – câştigă mai mult”, spune primarul Timişoarei, Nicolae Robu

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, declară că, de acum încolo, directorii societăţilor de sub umbrela Primăriei Timişoara vor fi plătiţi după performanţă. Robu a cerut de la companiile primăriei să-i transmită câte un raport financiar cu situaţia pe 2013. În baza acestui raport se poate aplica formula de calcul a veniturilor directorilor şi angajaţilor în funcţie de profit.

Multe societăţi pe plus, Colterm pe minus

Raportul spune că, în anul 2013, Aquatim a avut venituri de 162,5 milioane lei, iar total cheltuieli – 105,8 milioane lei. „Iată o companie exemplară. Iată că şi o companie a unei administraţii publice locale poatre fi profitabilă, poate avea chiar un profit serios. Este vorba de un profit de aproape 13 milioane de euro”, spune Robu.

Aquatim are 910 angajaţi. Aquatim îşi desfăşoară activitatea în 78 de localităţi. Horticultura – total venituri – 9,3 milioane lei. Total cheltuieli – 9,2 milioane lei. Este o societate pe plus şi Horticultura, care are 248 de angajaţi. La Pieţe SA totalul veniturilor este de 7,5 milioane de lei, total cheltuieli – 6,8 milioane lei. Societatea are 61 de angajaţi. RATT – total venituri 78,5 milioane lei. Chletuieli – 76 milioane lei. RATT are 930 de angajaţi. RETIM – venituri – 79,7 milioane lei. Total cheltuieli – 56,9 milioane lei – 626 de angajaţi. COLTERM – total venituri – 216 milioane lei. Total cheltuieli – 228,5 milioane lei. O societate pe minus. 877 de angajaţi. „Situaţia este critică în această companie şi datorită faptului că guvernul nu şi-a plătit cheltuielile”, a spus Robu.

„Toate instituţiile publice cer gratuităţi uriaşe la TimPark”

SDM (care cuprinde şi fostul ADP) – total venituri – 19,3 milioane lei. Total cheltuieli – 19,1 milioane lei. 331 de angajaţi. „Toate instituţiile publice cer gratuităţi uriaşe la TimPark. Eu… marţi, în consiliul local, doresc să se pronunţe consiliul local asupra acestui aspect. Nu pot să-mi asum eu, ca primar, acordarea de abonamente cu titlul gratuit către instituţii publice”, spune Robu.

„Directorii trebuie să câştige mult dacă sunt performaţi”

Vreau să generez o formulă de salarizare a directorilor şi a angajaţilor în funcţie de performanţă. Salariul directorului este egal cu o mie de euro plus o cotă parte dependentă de profitul raportat la numărul de angajaţi. Cine nu are profit rămâne cu o mie de euro, are profit – câştigă mai mult. Directorii trebuie să câştige mult dacă sunt performaţi, cum trebuie să câştige orice lucrător, oriunde. Retribuţia trebuie să fie una bazată pe performanţă, nu limitativă, descuranjantă”, spune Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii