Acasă Actualitate Robu îi admonestează din nou pe oamenii de afaceri timişoreni

Robu îi admonestează din nou pe oamenii de afaceri timişoreni

DISTRIBUIȚI

8 ianuarie Nicolae Robu Simona Neumann

„Proiectul Timişoara – Capitală Culturală Europeană nu este al primarului Robu”

Una dintre supărările constate ale primarului Nicolae Robu se referă la implicarea slabă a firmelor din Timişoara în viaţa comunităţii.

Edilul şi-ar dori ca firmele locale să sponsorizeze mai abitir activităţile culturale şi sportive din oraş. Cum acest lucru nu se întâmplă, Robu îi dojeneşte periodic pe oamenii de afaceri nepăsători la rolul pe care l-ar putea juca în comuniate.

„Din înclinaţia noastră de a politiza totul, poate s-a cultivat o confuzie”

Cel mai recent episod de acest fel s-a înregistrat miercuri, 8 ianuarie, la evenimentul de prezentare a celor mai recente activităţi ale Asociaţiei Timişoara – Capitală Culturală Europeană. Robu a lansat un apel către agenţii economici ai Timişoarei, către oamenii înstăriţi ai Timişoarei să vină cu sprijin financiar către asociaţie, „pentru a-i crea un buget cu care ea să-şi poată materializa ideile”.

Numai primăria nu poate face cerinţelor şi nici nu este bine să fie doar primăria în postura de susţinător efectiv al unui asemenea proiect. Este foarte important pentru această competiţie ca proiectul să fie al comunităţii şi să se vadă din orice unghi s-ar privi lucrurile că proiectul este al comunităţii. Poate lucrurile nu au fost clare. Din înclinaţia noastră de a politiza totul poate s-a cultivat o confuzie, s-a creat imaginea că un asemenea proiect este al echipei executive din fruntea primăriei. E total greşit. Un asemenea proiect nu este al primarului Robu, nu este al USL-ului, el este al Timişoarei. Dacă proiectul va fi câştigător, va câştiga Timişoara, dacă proiectul nu va fi câştigător, va pierde Timişoara. Lucrul acesta trebuie să fie foarte limpede pentru toată lumea”, a declarat Robu.

Bega Grup, Elba şi GreenForest – principalii sponsori

Nu cred că este în regulă ca într-un oraş cu un mediu economic atât de puternic, într-un asemenea proiect al oraşului să existe 4-5 sponsori. Noi vom avea mai mare grijă în continuare să promovăm sponsorii. Nu e ok să se lase o imagine că toată lumea pune umărul şi în realitate să fie aceiaşi 4-5 care susţin orice, de la fotbal până la Timişoara – Capitală Culturală. Sunt cam aceleaşi firme. În rest, se vorbeşte mult, dar se face prea puţin. Până la urmă, lucrurile trebuie făcute de exeprţi, dacă vrem să câştigăm cu adevărat. Trebuie să ieşim din zona aceasta a amatorismului. Noi avem un nucleu de oameni care gestionează proiectul, dar ei trebuie să aibă parteneri specialişti. Specialiştii buni costă, noi trebuie să-i plătim. Nu e normal ca numai primăria să plătească. Dincolo de încărcare bugetului, pe care o putem asuma, nu e în regulă pentru o asemenea candidatură să nu aibă asociată implicarea, inclusiv financiară, a comunităţii pe scară largă. Sigur că primăria este expresia comunităţii şi bugetul local este constituit din contribuţia tuturor, dar dincolo de asta susţinerea adevărată a proiectului trebuie să se resimtă şi într-un aport financiar”, a mai adăugat primarul.

De asemenea, Robu a declarat că firmele care se vor implica vor fi scoase în evidenţă, adică vor beneficia de o reclamă pozitivă din partea muncipilităţii. Conform Simonei Neumann, directorul executiv al Asociaţiei TImişoara – Capitală Culturală Europeană, principalii sponsori ai asociaţiei sunt Bega Grup, Elba, şi GreenForest. Alături de aceştia, au mai existat câteva firme care au făcut mici sponsorizări pentru diverse evenimente.

Comentarii

comentarii