Acasă Economic Scandal la Arad: Aeroportul arădean are o aerogară modernă, dar nu are...

Scandal la Arad: Aeroportul arădean are o aerogară modernă, dar nu are curse aeriene

DISTRIBUIȚI

aeroport-arad-newsairroNoua aerogară a Aeroportului Arad a fost inaugurată, deși de la Arad nu zboară încă avioanele. Directorul economic al Aeroportului, Ovidiu Moșneag, a explicat însă că dacă nu se realiza această modernizare, Aeroportul ar fi fost nevoit să se închidă. Numai că, la scurt timp după inaugurare, a început scandalul, curgând acuze că s-au cheltuit banii degeaba.

Lucrări pentru aducerea curselor

Lucrările la noua aerogară de la Aeroportul Arad au fost efectuate de firma ICCO Energ din Brașov. A fost singura societate comercială care și-a depus oferta, deoarece întreaga modernizare a fost făcută cu credit furnizor. Acum, Aeroportul Arad îndeplinește standardele impuse de Autoritatea Aeronautică Civilă. „Sunt convins că este una dintre cele mai frumoase aerogări din România. Trebuie însă să continuăm investiţiile. Este nevoie să dezvoltăm aeroportul, să lucrăm pe partea de marketing şi sper că la vară să avem curse interne şi internaţionale de pe Aeroportul Arad“, a declarat Adrian Țolea, președinte interimar al Consiliului Județean Arad. Directorul Aeroportului, Dan Bălăcel este optimist în privința viitorului aeroportului arădean. „Aerogara veche, anul acesta, împlineşte 80 de ani. Spaţiul vechii aerogări va deservi fluxul «Sosiri», în timp ce noul terminal va fi pentru fluxul «Plecări». După finalizarea lucrărilor, Aeroportul va avea capacitatea de a absorbi un flux de 500 de pasageri pe oră”, a declarat Dan Bălăcel. El spune că vor veni și cursele mult așteptate pentru că sunt discuții cu mai multe companii aeriene. Deocamdată, spune Dan Bălăcel, vor fi curse atât interne, cât și pe rute externe. „Destinaţiile vor fi Verona, Stuttgart, Viena şi zilnic curse interne Arad-Bucureşti”, a declarat Dan Bălăcel. Arădenii speră că acest lucru va deveni realitate și că nu a fost doar un eveniment în precampanie electorală, pentru ca unii politicieni să-și arate realizările.

Investiție cu iz electoral

Vicepreşedintele PSD Arad, Adrian Todor se arată surprins de lipsa de logică a Conducerii Consiliului Județean Arad de a transforma Terminalul Cargo de la aeroportul din Arad în terminal de pasageri. „Dincolo de poleială şi mantia festivistă cu care ne-au obişnuit fruntaşii liberali, încă de pe vremea lui Nicolae Ioţcu, se impun o serie de întrebări legitime privind raţiunea conversiei terminalului Cargo. Prima şi cea mai importantă dilemă porneşte de la premiza că aeroportul din Arad are deja un terminal de pasageri, sigur departe de a fi perfect, însă cu o pistă standard funcţională şi posibilitatea de a opera zboruri de profil în mod regulat”, a explicat Adrian Todor. El spune că este o investiție electorală și inutilă. În timp ce de la Arad nu mai zboară avioanele, pentru că nu există nici o cursă, la Timișoara operează companii care au plecat de la Arad. „Ce uită însă să precizeze în materialele şi discursurile nichelate este că de acum defunctul terminal Cargo era până la un moment dat un punct nodal de operare pentru serviciile DHL iar în urma pierderii contractului cu marele operator, Timişoara a preluat acest rol şi implicit şi poziţia de a deservi clienţii din această postură. Are sens să mai pomenesc pe cealaltă latură că tot de pe terminalul de pasageri Timişoara operează companii precum Tarom, Whizz Air, Lufthansa sau Carpatair. La Arad bate vântul şi nu de unde trebuie, ne hrănim cu himere, va veni operatorul X sau Y în cincinalul Z. Adică nimic concret, în afară de două milioane de euro investiţi ca un capriciu de cei care se află la conducerea Consiliului Judeţean”, spune Adrian Todor.

Comentarii

comentarii