Acasă Politica Scandal politic pe pasajele de pe centura Aradului

Scandal politic pe pasajele de pe centura Aradului

DISTRIBUIȚI

pasaje centura aradȘoferii din toată România cunosc centura Aradului și știu că pentru a trece prin acest tronson au nevoie de multă răbdare și nervi. Cozile se întind pe kilometri întregi pentru că barierele de la trecerea peste calea ferată stau închise câte zece ore pe zi. Construcția celor două pasaje ar fi rezolvat situația, însă Guvernul MRU a sistat finanțările. Guvernul Ponta a reluat investițiile, dar firmele nu au mai vrut să lucreze la pasaje. În aceste condiții, la Arad, scandalul este în plină derulare.

Pasajele ar termina cozile de pe centura Aradului

Cele două bariere de pe centura Aradului produc multe bătăi de cap șoferilor. În fiecare zi, cozile se întind pe kilometri întregi și situația la bariere este explozivă. Liniile ferate duble Arad-Curtici și Arad-Oradea, folosită și de garniturile de tren care aprovizionează CET Arad, au barierele lăsate aproape zece ore pe zi. Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti impune aproximativ 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de peste 170 minute în 24 ore.
În urmă cu ani de zile s-a decis construcția a două pasaje peste cele două linii ferate: Arad-Curtici și Arad-București. În perioada în care liberalul Ludovic Orban a fost ministru al Transporturilor, a promis de mai multe ori că situația se va rezolva, dar proiectele au zăcut prin sertarele de la minister. După 2008, acestea au fost găsite și au intrat la finanțare. Fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu a sistat finanțarea pentru aceste două obiective. Guvernul Ponta a alocat din nou banii pentru pasajele de pe centura Aradului, dar firmele care au câștigat licitația nu au mai vrut să lucreze. Așa că, pasajele Aradului au devenit un motiv de scandal politic.
Lucrările de execuţie la obiectivul de investiţii „Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad – Curtici DJ 709B” sunt realizate în proporţie de 65%. Începând cu data 13.03.2015, contractul de execuţie încheiat cu antreprenorii S.C. Confort S.A. Timişoara şi C.C.C.F. – Filiala Drumuri Poduri Timişoara S.R.L. a fost reziliat.

Vicepreședintele Consiliului Județean Arad cere continuarea lucrărilor

După ce ani de zile conducerea PDL Arad, acum PNL a susținut că vinovați de faptul că nu s-au finalizat pasajele de pe centura Aradului sunt deputații PSD Dorel Căprar și Flavius Măduța, premierul Ponta și senatorul Fifor, acum îi somează pe adevărații vinovați, CNADR, să se apuce de muncă. „Apucați-vă odată de pasajele de pe centura Aradului!”, i-a cerut Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, lui Simion Horaţiu, director regional DRDP Timişoara, din cadrul CNADNR. Reprezentantul CNADR a venit la Consiliul Județean Arad în vederea inventarierii principalelor probleme de la nivelul județului. Capul de afiș al dicuției l-au reprezentat pasajele și dorința fermă a Consiliului Județean de a le vedea finalizate. „Nu numai Aradul este blocat, ci tot traficul înspre frontiera de vest. Din anul 2012, când guvernul Ponta a retras finanțarea pasajelor, există acest blocaj. Fluxul auto înspre și dinspre autostradă este gâtuit la trecerile de cale ferată. Este o situație inacceptabilă, CNADNR trebuie să rezolve odată această problemă”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad. O altă solicitare a fost legată de autorizarea unei noi intrări de pe DN 7 în zona industrială Vest, pentru deblocarea circulației la orele de vârf.

Deputatul Căprar explică situația

Deputatul PSD Dorel Căprar este uimit de falsa candoare și patetismul de care dă dovadă vicepreședintele Consiliului Județean, Sergiu Bîlcea, care simulează că ar da un imbold mobilizator reprezentanților CNADNR pentru finalizarea pasajelor de pe centura Aradului. Ca mai întotdeauna, reprezentanții PNL sunt fie cu un pas, doi în urmă în ceea ce privește informarea și implicarea în această problemă sau pur și simplu decid să ignore faptul că Guvernele Boc și Ungureanu au tăiat finanțările pentru pasaje. „Am ajuns în iarnă până la a cere drept la replică la televiziunea de casă a primarului, pentru a expune cetățenilor adevărul și a răspunde la calomniile avansate de acesta cu privire la pasajele de pe centura Aradului. Demonstram atunci cu documente și argumente cine se face de fapt responsabil pentru întârzierile impardonabile și sistarea lucrărilor”, a declarat deputatul Dorel Căprar. Tot în aceeași perioadă senatorul Mihai Fifor a avut mai multe întrevederi cu Dan Costescu, ministrul Transporturilor din Guvernul Cioloş, pe această problematică, inclusiv în cadrul şedinței Comisiei pentru Transporturi şi Energie din Senatul României. „Ministrul îl asigura atunci (vorbim despre luna februarie 2016) pe colegul meu că se depun eforturi pentru urgentarea procedurilor de achiziţii publice prin SEAP, lucru ce va conduce imediat după aceea la continuarea lucrărilor și evident finalizarea lor. Ulterior, am înaintat aceluiași ministru pe cale oficială, o întrebare parlamentară ce conținea mai multe puncte, începând cu interogația legitimă, care au fost sumele de bani alocate de către Ministerul Transporturilor, începând cu anul 2011 până în prezent. Sigur că am continuat prin a întreba ce modificări au survenit asupra bugetului alocat în fiecare an, interesându-mă din nou de stadiul lucrărilor și a procedurilor de atribuire. O lună mai târziu venea și răspunsul reprezentanților ministerului de resort care confirmau încă o dată faptul că nu Guvernul Ponta a tăiat aceste finanțări ci cele două Guverne marionetă ale lui Traian Băsescu”, a declarat deputatul Dorel Căprar. Palma definitivă, spune deputatul Căprar, am primit-o cu toții în momentul în care alt executiv apropiat de sufletul liberalilor, cel tehnocrat, ne anunța cu nonșalanță în iulie că autoritatea contractantă a decis prelungirea datei limită de depunere a ofertelor și a datelor de deschidere a acestora, astfel încât operatorii economici să beneficieze de un interval de timp suficient pentru elaborarea ofertelor, pentru următoarele proceduri de atribuire. „Păi, odată îndepărtat stigmatul propagandistic, ce propăvăduia o culpă imaginară a Guvernului PSD ce le-a mai rămas de făcut liberalilor și miniștrilor tehnocrați pe care îi păpușează din umbră. S-au tot lăudat că acum treaba va merge șnur iar Gheorghe Falcă a fost unul dintre cei mai vocali susținători a acestei iluzii. Din păcate de pierdut au numai cetățenii care sunt martorii unei comedii de prost gust avându-i ca protagoniști pe tehnocrați care au demonstrat din nou că nu sunt capabili să gestioneze problemele țării. Pentru informarea riguroasă a domnului Bîlcea îi vom trimite, tot pe cale oficială și instituțională, răspunsul detaliat primit de la Ministerul Transporturilor”, a declarat deputatul Dorel Căprar.

Comentarii

comentarii