Acasă Actualitate Se cere anchetă la Primăria Timișoara pentru ratarea fondurilor europene. Primarul și...

Se cere anchetă la Primăria Timișoara pentru ratarea fondurilor europene. Primarul și city-managerul acuzați că iau degeaba spor la salariu

DISTRIBUIȚI

După ce Primăria Timişoara a pierdut recent o finanţare de aproximativ 20 de milioane de euro pentru 50 de microbuze electrice, consilierul local ALDE, Laura Chindriş, expert în fonduri europene, doreşte să afle şi să facă publice informaţiile despre aceste finanţări pe care municipalitatea nu le accesează sau le pierde cu brio.

În acest sens, Laura Chindriş a depus marţi un proiect de hotărâre prin care solicită înfiinţarea unei comisii speciale de verificare a proiectelor pe fonduri europene din primăria Timişoara.

“Consider că este dreptul fiecărui cetăţean să ştie de ce s-au pierdut atâtea finanţări guvernamentale sau europene în perioada 2016-2018, în condiţiile în care primarul Robu are un spor de 25% la salariu pentru atragerea de fonduri europene. De asemenea, acelaşi procentaj se regăseşte şi în fluturaşul de salariu al city managerului Robert Kristof. Mă întreb pentru ce plătim din buzunare aceşti bani? Pentru neperformanţă? Pentru ignoranţă? Pentru indolenţă? Sau pentru tupeu şi nesimţire? Acesta este motivul pentru care am solicitat astăzi constituirea unei comisii speciale de analiză şi verificare a modului de întocmire a dosarului înregistrat de către Primăria Municipiului Timişoara pentru obţinerea finanţării nerambursabile acordată din Fondul de Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”, spune Laura Chindriş.

Comisia va fi compusă din câte un consilier local de la fiecare formaţiune politică sau consilier independent şi va avea ca obiectiv verificarea modului în care s-a realizat dosarul înregistrat de către Primăria Municipiului Timişoara pentru obţinerea finanţării nerambursabile acordată din Fondul de Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane. Comisia îşi va desfăşura activitatea pe o perioada de 60 de zile de la data adoptării hotărârii.

La lucrările Comisiei pot fi invitate persoane din aparatul de specialitate al primarului, fără drept de vot şi fără plata vreunei remuneraţii. Persoanele din aparatul de specialitate al primarului şi din serviciile publice de interes local subordonate sunt obligate să acorde deîndată, la cererea membrilor comisiei, informaţiile solicitate. Membrii comisiei vor efectua activitatea de informare în şedinţă sau individual.

În proiectul de HCL depus de consilierul local mai este specificat şi faptul că această comisie lucrează în mod valabil şi ia hotărâri cu majoritatea membrilor săi, întrunindu-se în termen de o zi de la data constituirii pentru alegerea preşedintelui comisiei. Preşedintele de comisie va convoca şi conduce lucrările acesteia. Comisia de analiză şi verificare va prezenta consiliului local, la sfârşitul verificărilor, un raport întocmit în urma analizelor şi verificărilor efectuate. Raportul va cuprinde propuneri de măsuri concrete precum şi propuneri de îmbunătăţire a activităţii în domeniile supuse analizei şi verificării.

Comentarii

comentarii