Acasă Actualitate Sămânţă de scandal între primarul Timişoarei şi primarul comunei Moşniţa Nouă

Sămânţă de scandal între primarul Timişoarei şi primarul comunei Moşniţa Nouă

DISTRIBUIȚI

UPDATE: S-ar putea ca linia de tramvai să nu se mai facă

Un proiect de zeci de milioane de euro stârneşte neînţelegeri

Proiectul construirii unei linii de tramvai până la Moşniţa nu este unul prioritar pentru Primăria Timişoara. A afirmat-o primarul Nicolae Robu, fapt care a stârnit nemulţumirea primarului comunei Moşniţa Nouă, Ioan Sorincău (PSD).

Acesta din urmă se declară dezamăgit de omologul său timişorean şi face câteva afirmaţii dure pe tema proiectului care ar trebui să fie pus în operă de cele două administraţii locale.

Tramvaiul mai are de aşteptat

În contextul discuţiilor despre bugetul pe 2014 al Primăriei Timişoara, primarul Nicolae Robu declarat că nu există finanţare pentru linia de tramvai spre Moşniţa. Nici nu e sigur că va exista prea curând, pentru că în acest moment nu se ştie dacă proiectul va putea fi finanţat din fonduri europene în perioada 2014-2020. Investiția ar fi de aproximativ 60 de milioane de euro și ar cuprinde linie de tramvai nouă până în comună, tramvaie noi și chiar depou în afara orașului.

Proiectul există, dar nu are finanţare şi nu o să aibă acum. Noi vom mai introduce la finanţare încă nişte proiecte europene de pe lista de rezervă, în momentul în care se va renunţa la unele proiecte din cauza imposibilităţii de a le mai face în timp util la nivelul polului de creştere Timişoara. Dar proiectul liniei de tramvai până la Moşniţa, deşi foarte important, nu este unul dintre cele mai prioritare, el comportând costuri destul de mari. Şi, în orice caz, costurile ar încărca bugetul local cu achiziţia tramvaielor necesare, întrucât pe exerciţiu programatic al Uniunii Europene 2007-2013 nu sunt eligibile cheltuieli de achiziţie a mijloacelor de transport”, a declarat Robu.

Sorincău îl parafrazează pe Robu pentru a-şi arăta dezamăgirea

Ioan Sorincău, primarul comunei Moşniţa Nouă, îşi exprimă nemulţumirea faţă de amânarea proiectului. Edilul foloseşte exact aceleaşi cuvinte pe care le folosea şi Robu, într-un alt context, la adresa președintelui CJ Timiș, Titu Bojin. Mai mult, Sorincău îi reproşează lui Robu că l-a făcut să aştepte două luni pentru un răspuns la o solicitare scrisă.

Am primit cu gust amar ştirea că introducerea tramvaiului la Moşniţa Nouă nu este un proiect prioritar pentru domnul primar Nicolae Robu. Ca să îl parafrazez, zic că nu îl critic, dânsul ştie ce priorităţi are, ce posibilităţi are. Totuşi, dezamăgirea nu pot să nu mi-o exprim. Dezamăgirea că încă din 19 noiembrie 2013 m-am adresat în scris domnului primar, solicitându-i precizări legate de proiectul Primăriei Timişoara, de valoarea proiectului şi de finanţarea acestuia, de contribuţia comunei, deoarece bugetul nostru este unul modest faţă de al Timişoarei. Abia în 21 ianuarie a.c. am primit răspunsul destul de vag şi evaziv. Este bizar că la finele anului mi s-a trimis la Moşniţa Nouă o documentaţie pentru a acorda avizul primarului comunei pentru un proiect care, iată, nu e o prioritate pentru municipiu”, a declarat, pentru ZIUA de Vest, Ioan Sorincău.

Lărgirea la patru benzi a drumului judeţean, blocată de proiectul Primăriei Timişoara

Un alt proiect important pe ruta Timişoara – Moşniţa este lărgirea la patru benzi a drumului judeţean care leagă cele două localităţi (DJ 592). Studiul de fezabilitate pentru lărgire a fost aprobat de Consiliul Judeţean Timiş încă din 2010. Lucrările nu pot fi însă realizate în acelaşi timp cu introducerea liniei de tramvai. Primarul Sorincău este nemulţumit şi spune că, din cauza tergiversărilor Primăriei Timişoara, niciunul dintre cele două proiecte nu poate fi demarat.

Pentru cetăţenii din Moşniţa Nouă, tramvaiul este un vis frumos, dar prioritară este viaţa locuitorilor şi siguranţa în trafic, care de ani buni nu mai este asigurată de actualul drum, supranumit din cauza deselor accidente «şoseaua morţii». Deşi am solicitat în repetate rânduri o întâlnire domnului preşedinte al CJ Timiş, Titu Bojin, cu dânsul şi cu domnul primar Nicolae Robu, aceasta nu a mai avut loc. Tergiversările au făcut ca exact în data de 21 ianuarie să fie adoptat bugetul judeţului, între drumurile judeţene care urmează să fie introduse în lucru numărându-se Timişoara-Giroc, Ohaba-Forgaci-Racoviţa, Periam-DN6, Orţişoara-Seceani, nu şi porţiunea de DJ 592 dintre Timişoara şi Moşniţa Nouă. Acesta, care este drumul cu nivelul cel mai ridicat de zgomot din judeţ pe raza comunei noastre, a făcut obiectul unei hotărâri a Consiliului Judeţean Timiş (HCJT 46/29.04.2010) pentru modernizare la patru benzi. Proiectul Primăriei Timişoara, legat de introducerea tramvaiului la Moşniţa, l-a blocat, iar avizele la proiect au expirat. Am discutat cu preşedintele Titu Bojin, preşedinte al CJ Timiş, dar şi al PSD Timiş, posibilitatea reactivării încă din acest an a proiectului, dar şi despre lipsa de activitate a Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară Polul de creştere Timişoara în anul care a trecut, asociaţie în care ar trebui discutate proiectele prioritare ale Zonei Metropolitane”, a mai declarat Ioan Sorincău, primarul comunei Moşniţa Nouă.

UPDATE: Reacţia primarului Nicolae Robu

Primarul Timişoarei a revenit cu un răspuns pentru primarul comunei Moşniţa Nouă. Edilul timişorean aduce în discuţie chiar şi varianta de a nu se mai realiza linia de tramvai spre Moşniţa, „un proiect al administraţiei precedente”.

Pot să-l înţeleg pe domnul primar Sorincău, dar sper ca şi el să mă înţeleagă pe mine. Acest proiect de extindere a liniei de tramvai din Calea Buziaşului, de la ieşirea din Timişoara până în Moşniţa Nouă, nu poate fi unul prioritar pentru Timişoara la ora actuală, pentru că el ar presupune un efort financiar foarte mare pentru bugetul Timişoarei, pentru achiziţia de tramvaie, care nu este finanţabilă din fonduri europene 2007-2013. Când s-a scris proiectul, în timpul pecedentei administraţii, s-a crezut că pot fi cumpărate tramvaie din fonduri europene şi s-a angajat prin proiect achiziţia unui număr important de astfel de mijloace de transport în comun, care costă foarte mult. Putem însă rezolva problema unei mai bune conectivităţi a comunei Moşniţa Nouă cu municipiul Timişoara şi altfel, mai ieftin. Am avut deja o discuţie cu domnul preşedinte al consiliului judeţean, Titu Bojin, privind lărgirea la patru benzi a drumului respectiv, printr-un proiect al CJ Timiş, urmând ca după ce această lărgire se va face, RATT să aibă în vedere extinderea unei linii de autobuz, ori crearea unei linii de autobuz pentru Moşniţa Nouă”, a declarat Robu.

Comentarii

comentarii