Acasă Eveniment „Statul trebuie să intervină la UCMR, prin ceea ce se numeşte un...

„Statul trebuie să intervină la UCMR, prin ceea ce se numeşte un proces de etatizare”

DISTRIBUIȚI

Sorin FrunzaverdePreşedintele CJ s-a referit şi la situaţia de la Oţelu Roşu, dar şi la calea ferată Anina-Oraviţa, pentru care e încredinţat că se vor găsi soluţii

Situaţia industriei cărăşene – cu ramificaţii nefaste, din păcate, şi dinspre recesiunea modială – îi îngrijorează pe cei direct implicaţi, dar şi pe oamenii politici. Sorin Frunzăverde, preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, a declarat marţi, la Reşiţa că, personal, nu se aştepta ca Mechel (societatea care administrează şi Combinatul de la Oţelu Roşu) să traverseze o asemenea perioadă financiară complicată. „Sigur că se pot găsi fel de fel de explicaţii, printre care şi faptul că a scăzut dramatic preţul la oţel pe piaţa mondială, spune Frunzăverde. Eu sper că nu e o hotărâre definitivă, iar Mechel, fiind proprietar în continuare al uzinelor, e posibil să revină ca şi decizie. Toată lumea traversează o perioadă grea din acest punct de vedere, pentru că, vorbind ca un fenomen general, lipsesc peste 10 mii de miliarde USD, între 10 şi 17 mii de miliarde, de pe piaţa mondială. Iar în asemenea momente şi poate că în acest sens, UCM Reşiţa, ca să ne referim şi la această societate, va reprezenta o premieră pentru România, în sensul în care statul trebuie să intervină, e adevărat, atunci când are bani”. Varianta de la UCMR ar fi, susţine Sorin Frunzăverde, sperând că se va ajunge aici, ca Hidroelectrica, firmă de stat, să dobândească acţiunile la UCMR, în cuantumul datoriilor pe care uzina reşiţeană le are către stat. „Cred că ar fi un proces de etatizare, până la urmă, spune preşedintele CJ, dar avem exemple ilustre, de pildă, din Statele Unite, unde statul a fost nevoit să practice un anume intervenţionism, pentru a salva entităţi economice cruciale pentru el. Sigur, nu ne-am fi aşteptat, în anii trecuţi, când peste tot vorbeam de privatizare, să ajungem aici, dar iată că lucrurile se pot schimba”. Cât despre calea ferată Anina-Oraviţa, preşedintele CJ este încredinţat că se va găsi o soluţie de salvare a acestui monument industrial şi arhitectonic. „Nu am găsit încă formula, dar vom încerca să susţinem funcţională calea ferată Oraviţa – Anina, a spus Sorin Frunzăverde. Cred că avem o soluţie în acest sens. Este vorba de o subvenţie pe kilometru şi pe călător. În acest moment, Calea Ferată Română este în stare să plătească doar 33 lei subvenţie, iar pe an ar mai fi nevoie de 144 mii euro, adică 12 mii euro pe lună. Nu e un capăt de ţară pentru o societate atât de mare şi de importantă, cum e CFR Călători. Cred că, împreună, vom găsi o soluţie pentru traseul Anina – Oraviţa, însă nu şi pentru Caransebeş – Băuţari”. Pe de altă parte, trebuie spus că media de călători pe zi, pe Oraviţa – Anina, este de patru călători. Preşedintele CJ a afirmat, într-un context destul de asemănător, pentru că ruta Anina-Oraviţa are şi o funcţiune istorică şi culturală evidentă,  că se va încerca suţinerea şi în acest an a Festivalului Internaţional de Jazz de la Gărâna. E păcat că festivalul a pierdut o serie de alte finanţări, adiacente, pentru că este deja un fenomen, a spus Frunzăverde. În plan politic, Sorin Frunzăverde crede că, indiferent care ar fi fost rezultatul Convenţiei PDL, desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute la Bucureşti, construcţia de dreapta continuă. „Nu cred că, în acest moment, o altă construcţie în afară de cea de dreapta pe care am iniţiat-o în interiorul PNL are sorţi de reuşită. Este imposibil”, a mai spus Sorin Frunzăverde.

Comentarii

comentarii