Acasă Cultura TESZT – Primul festival de teatru din Timişoara promovat printr-o campanie pe...

TESZT – Primul festival de teatru din Timişoara promovat printr-o campanie pe bloguri

DISTRIBUIȚI

Cea de-a cincea ediţie a Festivalului Euroregional de Teatru TESZT se apropie de sfârşit. Evenimentul a fost organizat de Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara, în perioada 19-27 mai. Pe durata celor nouă zile de festival au putut fi urmărite numeroase trupe de teatru, care şi-au dovedit valoarea pe scene din lumea întreagă.

 

O premieră absolută a festivalului de anul acesta a fost participarea celor trei teatre profesioniste timişorene (român, maghiar şi german), alături de teatrele din Serbia şi din Ungaria, reprezentantele euroregiunii. Alături de spectacole, TESZT a oferit timişorenilor şi o serie de concerte. Cap de afiş la această secţiune au fost Boris Kovač şi La Campanella. În cadrul secţiunii muzicale au evoluat trupele Bélaműhely şi Eugenia, dar şi Auăleu, Teatru de garaj şi curte, cu producţia specială Ferma Animalelor.

Dincolo de oferta generoasă de spectacole şi concerte, Festivalul Euroregional de Teatru TESZT a mai adus încă o premieră în lumea culturală timişoreană: primul festival de teatru care a beneficiat de o promovare intensă pe internet, prin intermediul blogurilor. Şapte dintre cei mai cunoscuţi bloggeri timişoreni, cărora li s-a adăugat un blogger din Arad, au participat la spectacole şi şi-au împărtăşit experienţele din cadrul festivalului cu proprii cititori.

„TESZT (realizat de Teatrul Maghiar de Stat – Csiky Gergely) este primul şi singurul festival euroregional din Timişoara. Este şi primul care a avut curajul să se comunice online, fără teamă, din dorinţa de a arăta şi altora ce se face aici, în Timişoara noastră dragă. Printre altele, şi cu bloggeri: Corina (corinasaftescu.com), Cristina (cristinatm.net), Alexandra (alexandrapalconi.info), Richie (richietm.blogspot.com), Dan (deceblog.net), Andreea (tomatacuscufita.com) şi Dani (doipedoi.ro, care va face naveta de la Arad, zilnic, timp de cinci zile). Campania de promovare online are succes, atât pe bloguri, cât şi pe facebook”, spune Oltea Zambori (nebuloasa.info), coordonatoarea campaniei online de promovare a festivalului TESZT.

 

 

Comentarii

comentarii