Acasă Actualitate Tronsoane din Autostrada Vestului în faze avansate de execuţie

Tronsoane din Autostrada Vestului în faze avansate de execuţie

DISTRIBUIȚI

La tronsonul Arad-Pecica şi la lotul 1 Lugoj-Deva se lucrează intens

Două tronsoane de autostradă din apropierea Timişoarei sunt în faze avansate de excuţie – Arad-Pecica, dar şi Şanoviţa-Babşa-Dumbrava, din lotul I Lugoj-Deva. În ceea ce priveşte tronsonul Arad-Nădlac – 40 de kilometri – activitatea pe tronsonul Arad-Pecica – 18 kilometri – este extrem de intensă, unele obiective fiind chiar în fază de finalizare. Pe acest tronson vor fi 10 poduri şi 36 de podeţe, dintre care două poduri peste canalul Mureşel, un pasaj peste calea ferată Arad-Nădlac, un pasaj peste autostrada bypass Arad, un pasaj peste DN7, la Pecica, şi cinci pasaje (overpass-uri) pentru drumuri judeţene şi comunale. Cele două noduri rutiere vor fi la Arad şi Pecica.

„Constructorul Alpine a mişcat circa 2,5 milioane de metri cubi umpluturi. Pozitiv este faptul că, cu excepţia celor două capete, Pecica şi Arad, asfaltul este pozat deja pe circa 16 kilometri, chiar şi pe ramura de la Pecica spre Nădlac, centrele de greutate ale activităţii prezente sunt umpluturile şi accesele la pasajul CFR şi pasajul de pe bypass Arad, unde umpluturile sunt în stadiu destul de avansat”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

5.5 milioane de euro pe kilometru

În judeţul nostru, un tronson important, în fază avansată de execuţie, este lotul 1 Lugoj-Deva. El începe la Sud de Şanoviţa şi are un traseu până la Nord de comuna Traian Vuia, în total 27,5 kilometri. Pe acest tronson vor fi cinci poduri peste canalul Bega – Timiş, râul Bega şi alte cursuri de apă, 13 pasaje (overpass-uri) pentru drumuri judeţene şi noduri rutiere, un pasaj peste calea ferată Lugoj – Făget, două noduri rutiere la Balinţ şi Dumbrava şi parcare pe ambele sensuri la kilometrul 21+80. Valoarea totală a acestui tronson este de 681 milioane de lei – 151 milioane euro – la un preţ cost de 5.5 milioane de euro pe kilometru. Traseul autostrăzii va fi relativ simplu, la Nord de Belinţ, Sud de Balinţ şi la Nord de Susani şi Cliciova şi se termină la Nord de Traian Vuia (în judeţul nostru).

„Specific acestui tronson este drumul de legătură de la nodul rutier Balinţ până la centura Lugoj, în lungime de 10,5 kilometri, cu şase pasaje, două poduri şi un nod rutier la Ţipari. În ceea ce priveşte stadiul execuţiei, remarc pozarea de asfalt binder AB2 pe aproape un sfert din total lungime, iar podurile şi podeţele sunt la faza de fundaţii şi elevaţie, culei şi pile. La podul peste Bega au fost aprovizionate grinzile principale longitudinale, iar pilele şi culeiele sunt în stare de finalizare. Apreciez pozarea grinzilor principale peste câteva săptămâni”, spune Popovici.

Popovici propune un drum rapid de legătură de pe autostrada Timişoara-Arad

„Făcând o similitudine cu acest tronson, care are o legătură bine profilată spre oraşul Lugoj, îmi permit a face o propunere autorităţilor naţionale, dar şi celor judeţene, pentru proiectarea şi executarea unui drum rapid de legătură de pe autostrada Timişoara-Arad, cu propunerea ca acesta să fie ori spre nodul Sânandrei, ori spre Ghiroda. În ambele variante, lungimea acestui drum rapid ar fi între 4 şi 6 kilometri, iar faptul că s-a propune execuţia lui după terminarea autostrăzii nu ar trebui să fie un impediment, întrucât şi în Occident anumite completări se fac după darea în funcţiune a unui tronson de autostradă. Aceste şosele rapide ar apropia Timişoara de autostradă cu circa 10 minute, în prezent se fac 20 de minute sau chiar rmai mult din centrul oraşului”, spune Popovici.

În ceea ce priveşte lucrările de reparaţii înainte de recepţie a autostrăzii Timişoara-Arad, în momentul de faţă se lucrează la finalizarea overpass-urilor, nodul Giarmata este complet finalizat, se lucrează la parcarea pe sensul spre Arad, iar acele tasări supărătoare la limita culeie autostradă sunt în mare parte remediate. „Sperăm ca până în iarnă autostrada să fie recepţionată şi să primească statutul de autostradă deplin funcţională, cu viteza de 130 kilometri la oră, asemeni celei terminate recent – bypass Timişoara”, spune Popovici.

Comentarii

comentarii