“Pasajul Bogdăneştilor ar rezolva toată circulaţia rutieră din partea de Vest a oraşului, nenumărate autovehicule fiind obligate să treacă prin pasajul Jiul sau altele să ocolească tot oraşul”
“Rămâne varianta unui pasaj suprateran”
Marius Popovici a găsit una dintre soluţiile care ar face ca agolmeraţia de la pasajul Jiul să fie istorie… “În ultimii ani, preocupări au existat, se vorbeşte şi vor fi lansate studii de fezabilitate pentru un pasaj denivelat bdul Bârvan – intersecţie Michelangelo. De asemenea, supratraversare Calea Bogdăneştilor spre strada Gării (nu neapărat prin incinta Solventul). Pasajul Bogdăneştilor ar rezolva toată circulaţia rutieră din partea de vest a oraşului, nenumărate autovehicule fiind obligate să treacă prin pasajul Jiul sau altele să ocolească tot oraşul. La pasajul Bogdăneştilor a existat, în trecut, o trecere cu barieră. CFR infrastructură dispune de peste 12 linii, care nu permit construcţia unui pasaj la nivel. Rămâne varianta unui pasaj suprateran”, spune Marius Popovici.
Să ne uităm la nemţi!
Rosenheim a rezolvat problema circulaţiei cu pasaje denivelate supraterane.
Popovici dă şi exemple de localităţi din vestul Europei, care au rezolvat la fel problema. “Rosenheim – unul din oraşele partenere ale Timişului – oraş cu circa 50.000 de locuitori, a rezolvat, în ultimii ani, problema circulaţiei cu pasaje denivelate supraterane. Ca un cunoscător al oraşelor europene, apreciez cele realizate de administraţia timişoreană în ultimii 20 de ani, dar ca şofer auto, ca şi multe alte mii de timişoreni care sunt componenta activă a populaţiei oraşului, consider ca o provocare imediată ameliorarea circulaţiei urbane prin pasaje denivelate, ele constituind cea mai bună soluţie chiar dacă costurile înseamnă, uneori, câteva milioane de euro per pasaj. Această intervenţie poate fi promovată şi printr-o iniţiativă a minim 5.000 de locuitori din zonele afectate”, spune Marius Popovici.
Comentarii
comentarii