Acasă Economic Wizz Air: Tribunalul Timiş nu a calculat beneficiile aduse… pasagerilor

Wizz Air: Tribunalul Timiş nu a calculat beneficiile aduse… pasagerilor

DISTRIBUIȚI

Compania aeriană Wizz Air consideră că decizia Tribunalului Timiş referitoare la operaţiunile operatorului low-cost pe aeroportul Timişoara nu a luat în calcul „beneficiile aduse atât pasagerilor, cât si aerogării prin practicarea unor tarife mai mici, care au atras trafic mai mare”.

Citește și:

► Wizzair ar putea fi pusă să returneze 2,6 milioane de euro Statului Român

► Boagiu: Dacă "schema" aplicată companiei Wizz Air se va dovedi a fi incorectă conducerea Aeroportului Timişoara va fi schimbată

► Comisia Europeană investighează contractele dintre aeroportul din Timișoara și compania Wizz Air

► Conflictul dintre Carpatair şi Wizz Air poate duce la fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad

► 500 de pasageri ai Wizzair au înoptat pe Aeroportul Timişoara

► Wizz Air a lăsat, din nou, 145 de călători blocaţi pe aeroportul din Budapesta

► Pasagerii cursei Wizz Air Madrid – Timişoara au ajuns la destinație cu… autocarul 

 „Prevederile contractuale dintre Wizz Air şi Aeroportul Timişoara sunt în deplină concordanţă cu principiile economiei de piaţă privind investiţiile şi nu implică ajutor de stat. Din puţinele informaţii pe care le deţinem despre decizie, se pare că Tribunalul nu a avut în vedere toate elementele necesare luării unei astfel de decizii. În mod specific se pare că Tribunalul nu a luat în considerare beneficiile generale ale aeroportului provenind din schema de tarifare, inclusiv venituri suplimentare atrase din, spre exemplu, parcare şi noile oportunităţi comerciale apărute ca urmare a creşterii numărului de pasageri,” se precizează într-un comunicat al companiei.

Wizz Air susţine că a contribuit semnificativ la „succesul aeroportului în ultimii 3 ani”. Numărul pasagerilor a crescut de la 300.000 la aproximativ 1,2 milioane, aproape întreaga creştere fiind reprezentată de pasagerii Wizz Air. Wizz Air a generat această creştere cu operaţiuni eficiente, bazate pe o singură aeronavă alocată pentru Timişoara, care utilizează cu mult mai puţină infrastructură şi forţă de muncă din partea aeroportului decât o flotă extinsă, compusă din aeronave de mici dimensiuni, cum este cea operată de Carpatair la Timişoara,” sustine compania. Conform datelor oficiale însă, în 2010 Wizz Air a transportat de pe Aeroportul Timişoara sub 365.000 de pasageri, respectiv doar în jur de 30 de procente din totalul călătorilor. Compania s-a remarcat însă cu numărul mare de călători blocaţi ore în şir pe aeroport şi de numărul mare de plângeri depuse de aceştia. „Este o practică obişnuită în industrie ca aeroporturile să ofere o serie de stimulente comerciale. Cu toate acestea, decizia din 30 august ia în considerare doar o parte din datele AIP 2010 (publicaţia de informare în domeniul aeronautic) şi, dintr-un motiv sau altul, nu ia în considerare stimulentele aplicabile altor companii ce operează din Timişoara, cum sunt spre exemplu cele referitoare la pasagerii de pe rutele interne sau în tranzit care nu necesită mai puţină infrastructură de aeroport decât pasagerii transportaţi pe rute directe internaţionale,” se precizează în comunicatul Wizz Air.
Tribunalul Timiş a decis la 30 august în cadrul unui proces iniţiat de Carpatair împotriva Aeroportului Internaţional Traian Vuia din Timişoara, că reducerile oferite Wizz Air, de până la 85% din tarifele practicate, pentru avioanele cu capacitate ridicată, constituie un avantaj de natură economica atribuibil statului, în calitate de acţionar majoritar al aeroportului, că acordarea reducerii nu poate fi justificată din punct de vedere economic şi că măsura distorsionează concurenţa. Aeroportul din Timişoara a făcut recurs la sentinţa pronunţată de Tribunalul Timiş în urma plângerii Carpatair.  Comisia Europeana (CE) consideră, de asemenea, că tarifele preferenţiale acordate Wizz Air reprezintă ajutor de stat şi că acesta poate prejudicia „semnificativ şi ireparabil” concurentul Carpatair. CE a solicitat României un punct de vedere în termen de maxim o lună.

Comentarii

comentarii