Acasă Economic Administrarea contribuțiilor sociale obligatorii se mută la ANAF

Administrarea contribuțiilor sociale obligatorii se mută la ANAF

DISTRIBUIȚI

 Începând cu data de 1 iulie 2012, competența de administrare a contribuțiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice prevăzute la cap. II si III din titlul IX2 al Codului fiscal revine Agenției Naționale de Administrare Fiscală. 

Declararea veniturilor care reprezintă baza lunară de calcul a contribuțiilor sociale se realizează de către aceste persoane, prin depunerea la organul fiscal competent a unei declarații privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, precum și a declarației de venit estimat și a declarației privind venitul realizat pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate. Organul fiscal competent reprezintă organul fiscal în a cărui rază teritorială se află adresa unde persoanele în cauză își au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu. Modelul și conținutul “Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii“ – formularul 600 a fost aprobat prin Ordinul președintelui ANAF nr. 874/2012, publicat în Monitorul oficial nr. 421/25.06.2012. Au obligația completării și depunerii la organul fiscal competent a declarației privind venitul asigurat, persoanele care se autorizează pentru activitățile respective după data de 01.07.2012.

Comentarii

comentarii