Acasă Economic Angajaţii camerelor de comerţ din România se întâlnesc la Timişoara

Angajaţii camerelor de comerţ din România se întâlnesc la Timişoara

DISTRIBUIȚI

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de partener coordonator al Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate și specializare S.I.A.S.” organizează la Timișoara, în perioada 4 – 7 iunie 2013, cea de-a doua etapă a ultimului schimb de experienţă şi bune practici la nivel național.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și este derulat de CCIA Timiş în parteneriat cu camerele de comerţ ale judeţelor Bacău, Brașov, Prahova, Satu-Mare și Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, Escola Profissional Cristóvăo Colombo (Portugalia) și MONDIMPRESA (Italia). La eveniment participă peste 30 de angajați de la toate camerele de comerț din România,  indiferent de departamentul / direcția din care fac parte dar care au urmat cursul de consultant cameral în cadrul proiectului. Acţiunea cuprinde o sesiune de prezentare a proiectului şi a rezultatelor obţinute, cursul “Consultant Cameral” – etapa a II-a “Învățarea prin tehnologie”, care prevede aprofundarea cursului de „consultant cameral” organizat în cadrul proiectului şi urmat de 204 angajaţi ai camerelor de comerţ cât și specializarea participanților prin realizarea unui program de adaptabilitate a angajaților la locul de muncă și a unui program de gestionare / arhivare documente. De asemenea se va derula un schimb de experienţă cu tema ”Utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicării (TIC) în activitatea camerelor de comerț” ce cuprinde prezentarea platformei utilizată de CCIAT în activitatea curentă. Aplicaţii specifice: Evidenţă personal; Pontaje salariaţi; Arhiva electronică; Cursuri; Facturi proforme; Ordine de plată; Proiecte; Evidența firmelor; Hotărâri; Gestiunea membrilor; Inventar; Topul firmelor; Cash Flow; Numere documente. Participanții vor afla despre bunele practici ale camerelor de comerț participante în relaţie cu aplicaţiile prezentate, despre utilizarea aplicaţiilor prezentate – sesiune “hands-on” și vor adopta acţiuni comune ale CCI participante pentru utilizarea TIC în activitatea curentă. În prezent, sunt în pregătire schimburile internaționale care vor avea loc la partenerii de proiect transnaționali, în Italia (iulie 2013) şi Portugalia (septembrie 2013). Totodată, echipele de experți lucrează la editarea celor trei lucrări de specialitate ce constituie materiale de referinţă pentru sistemul cameral şi instrumente utile pentru angajaţii acestora: Ghidul Serviciilor, Manualul Consultantului Cameral şi Carta Camerală. Premieră pentru sistemul cameral din România, proiectul contribuie la creșterea productivității muncii angajaților camerelor de comerț, la adaptabilitatea acestora la cerințele mediului economic în schimbare cât şi la alinierea sistemului cameral românesc şi implicit a serviciilor oferite firmelor la standardele de calitate europene.

Comentarii

comentarii