Acasă Economic BCR le-a făcut timişorenilor educaţie financiară

BCR le-a făcut timişorenilor educaţie financiară

DISTRIBUIȚI

seminar BCRBCR desfăşoară, în premieră pentru România, un amplu program de informare şi educaţie financiar-bancară menit să ofere publicului sfaturi practice şi răspunsuri la întrebări pe toate segmentele – de la economisire, creditare şi carduri până la serviciile bancare la distanţă, sisteme de pensii private şi asigurări. Programul intitulat „Realităţile la bani mărunţi – între nevoi şi soluţii”, a ajuns marţi, 12 mai, la Timişoara, fiind găzduit de reputatul jurnalist Lucian Mândruţă. Evenimentul desfăşurat la Timişoara a avut ca temă de discuţie „Nevoile de protecţie, siguranţă, timp şi convenienţă ale cetăţenilor” şi s-a bucurat de un interes deosebit. În audienţă s-au regăsit locuitori ai municipiului, oameni de afaceri, oficialităţi locale şi ziarişti, dornici sa afle cât mai multe despre utilizarea eficientă a banilor, într-un dialog deschis cu profesioniştii BCR.
Scopul programului este să ofere celor interesaţi cât mai multe informaţii despre produsele bancare, astfel încât aceştia să poată lua decizii în cunoştinţă de cauză în tot ceea ce înseamnă relaţia directă cu banca: de la deschiderea unui cont curent, achiziţionarea unui card şi constituirea unui depozit, până la serviciul de Internet Banking sau Direct Debit .
Printre temele pe care organizatorii le-au propus participanţilor, se numără: contul curent, carduri şi servicii, canale alternative, economisirea/investirea, siguranţa şi avantajele produselor de economisire. Totodată, cei prezenţi la seminar au avut ocazia de a pune întrebări şi de a primi răspunsuri referitoare la avantajele utilizării diverselor produse şi servicii bancare ce favorizează economia de timp, oferind, în acelaşi timp, confort utilizatorilor. Reprezentanţii BCR au prezentat, de asemenea, cele mai potrivite soluţii de economisire/investire pentru toţi clienţii care privesc mai departe decât ce urmează să se întâmple mâine, inclusiv  protecţia necesară pentru sumele investite.
„Contextul actual financiar-bancar impune un astfel de program de educare a publicului cu privire la nevoia de timp şi convenienţă, precum şi la soluţiile financiare care permit realizarea aspiraţiilor şi independenţei financiare dorite. În zilele noastre, când economia de timp a devenit un imperativ, produse precum cardurile şi canalele electronice de comunicare cu banca – Internet si telefon – oferă reale posibilităţi de efectuare a operaţiunilor bancare de la distanţă”, subliniază Anca Elena Flueraş, Director Judeţean Retail BCR. „În acest sens, BCR vine în sprijinul celor interesaţi cu un amplu proiect, gândit ca o serie de seminarii tematice. Intenţia noastră este aceea de a-i consilia pe oamenii din diferite oraşe ale ţării, oferindu-le expertiză bancară şi răspunsuri la întrebări, cu privire la economia de timp şi dobândirea unui confort în efectuarea diverselor acţiuni”, a spus Anca Flueraş. Seminarul  BCR de la Timişoara este rezultatul a trei studii cantitative: BCR – Cercetări de Marketing / „Cardurile ca instrumente de plată”,/ Mercury Research, realizat în intervalul mai-iulie 2008, a scos la iveală profilul utilizatorului de carduri în general. În urma acestuia a reieşit că utilizatorul este preponderent alcătuit din persoane de sex feminin, cu vârste cuprinse între 25 şi 34 şi 35-44 de ani, în cazul cardurilor bancare în general, 35-44 şi 25-34 de ani, pentru cardurile de debit, precum şi 35-44, 25-34, dar şi 18-24 de ani în cazul cardurilor de credit. Majoritatea au studii medii şi superioare şi venituri personale nete între 1000-2000 de lei şi 500-1000 de lei.

Cei de vâsrtă medie economisesc mai mult

Acelaşi studiu a relevat faptul că principalele cheltuieli plătite cu cardul sunt cumpărăturile, în proporţie de 62%, urmate de transport de la destinaţia de călătorie, cazare, mese la restaurant şi activităţi de petrecere a timpului liber. Cel de-al doilea studiu a fost realizat de către AD Consulting în luna octombrie 2008 şi se referă la profilul utilizatorului de canale alternative. În urma acestuia a reieşit că publicul utilizator de canale alternative este cuprins în categoria de vârstă 18-49 de ani, preponderent masculin. În general, sunt persoane necăsătorite, mai mult patroni sau liber profesionişti, angajaţi cu studii superioare, ori studenţi. Au venituri personale de peste 2.000 de lei şi venituri pe gospodărie mai mari de 2.700 de lei. Studiul realizat în intervalul octombrie – noiembrie 2008, Cercetări de Marketing / „Evaluarea comportamentului de economisire / investiţie persoane fizice” / Mercury Research, a scos la iveală faptul că aproximativ 67% dintre utilizatorii de produse de economisire fac parte din intervalul de vârstă 30-59 ani, fiind în proporţii egale bărbaţi şi femei, cu studii medii şi superioare (un procent de 84%). Peste 70% dintre subiecţii cercetării sunt căsătoriţi sau locuiesc cu partenerul şi au un venit personal lunar net cuprins între 700 şi 3.000 de lei, însă ponderea cea mai mare este a celor cu venituri între 1.500 şi 3.000 de lei. Mai mult, cercetarea a relevat faptul că un procent de peste 90% dintre utilizatori deţin o proprietate. De asemenea, majoritatea au economii medii, respectiv între 1.000 şi 10.000 de lei.

Sfaturi practice pentru economisire
Pornind de la rezultatele relevate în acest studiu, seminarul organizat la Timişoara a inclus şi o secţiune de sfaturi şi soluţii practice pe care BCR le oferă clienţilor săi – actuali şi viitori, în funcţie de nevoile identificate ale acestora.

Comentarii

comentarii