Acasă Actualitate Cu 250 de kilometri pe oră spre Paris, din Timişoara

Cu 250 de kilometri pe oră spre Paris, din Timişoara

DISTRIBUIȚI

Calea ferată Paris-Constanţa ar putea trece şi prin judeţul Timiş, iar „tragerea” traseului către cel mai vestic judeţ al ţării ţine de guvern şi administraţia din această parte de ţară. Este vorba despre o cale ferată de mare viteză care să unească Parisul de portul Constanţa şi care să treacă prin Viena, Budapesta şi Bucureşti.

Partea ungară a stabilit deja traseul pe teritoriul ţării vecine, urmând să meargă prin Budapesta – Szeged, iar din Szeged până în Timişoara. Dar cum ajunge la Timişoara? Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Marian Vasile – preşedintele Comisiei de economie, energie, mediu şi turism a Asociaţiei Regiunilor Europene, spune că traseul românesc va fi stabilit de comun acord între cele două guverne, român şi ungar. Sunt însă patru variante de traseu. O variantă a acestui traseu este cu intrare în România prin Nădlac, în judeţul Arad. Mai sunt două trasee posibile prin judeţul Timiş, care să intre prin Cenad sau în apropierea acestui punct. A patra variantă de traseu e Szeged – Kikinda, pe lângă graniţa românească, iar apoi trenul va intra în ţară prin Jimbolia şi apoi spre Timişoara. „Va exista o şedinţă comună de lucru între cele două guverne. Noi va trebui să vedem cum să cuplăm Szegedul de Timişoara. Există discuţii pentru patru variante – două care să treacă prin Timiş. Ar trebui să fie culoarul cel mai scurt, care să fie prin judeţul Timiş”, spune Marian Vasile.

Finanţare europeană

„Am acoperi şi partea sârbească, care ar aduce clar şi nişte beneficii. Noul ciclu financiar european, 2014-2020, prevede sprijin categoric acordat dezvoltării reţelei feroviare. Astfel de proiecte pot fi finanţate prin aşa numitele ITI (Investiţii Teritoriale Integrate) care presupun să iei surse de finanţare din mai multe programe, respectiv, din POR, din Transfrontalier CBC, din Programul de transport care va fi program operaţional de infrastructură şi din aşa numita finanţare direct de la Bruxelles – Connecting Europe Facility, facilităţi de conectare europene”, a spus Marian Vasile. Trenul va putea atinge viteza de până la 250 de kilometri pe oră.

Comentarii

comentarii