Concluzia dezbaterii din urbea de pe Bega a fost că planurile-cadru sunt o modificare de formă, dar ele ar avea impact dacă s-ar lucra și la fond, iar elevii ar avea un cuvânt mai greu de spus în ceea ce privește materiile pe care le vor studia și numărul de ore alocate fiecărei discipline.
„Planurile cadru sunt o modificare de formă, care ar putea avea impact doar dacă lucrăm și la fond, indiferent ce materii noi s-ar adăuga sau câte materii ar avea elevii în orar e foarte important cum sunt predate acele materii și de ce e nevoie să fie predate. Concluzia ar mai fi că este nevoie de a asculta mai bine nevoile elevilor, de a pregăti profesorii, de a ajuta elevii, de a crea punți de legătură între specialiști în educație și factorii implicați”, a spus Andrada Sorca, vicepreședinte „Inițiativă în Educație”.
Cea mai apreciată variantă a fost cea cu numărul trei, care dă posibilitatea fiecărei școli să aleagă un număr mai mare de materii opționale, care să se plieze pe dorințele elevilor și profilul unității de învățământ. Printre aceste opționale se numără: dramă, teatru, jurnalism, neuroștiințe și educație, oportunități de carieră, genetică și învățare, inventică, științele creierului și altele.
Cele trei planuri-cadru pentru liceu le puteți studia aici: http://www.edu.ro/consultare-public%C4%83-proiectele-planurilor-cadru-pentru-%C3%Aenv%C4%83%C8%9B%C4%83m%C3%A2ntul-liceal-ciclul-inferior-%C8%99i-ciclul.
Comentarii
comentarii