Acasă Economic Directorul Aeroportului Timișoara răspunde acuzațiilor primarului

Directorul Aeroportului Timișoara răspunde acuzațiilor primarului

DISTRIBUIȚI

idoluDaniel Idolu: ”Solicităm Primăriei Timişoara să crească atractivitatea turistică a oraşului”

În ședința extraordinară de Consiliu Local, care a avut loc luni, 8 mai a.c., după ce unul dintre proiectele de H.C.L. susținut de dânsul nu a primit votul Consiliului Local, domnul Nicolae Robu a simțit nevoia răutăcioasă să atace actualul management al Aeroportului, afirmând public printre altele că: „Aeroportul Internațional Timișoara a avut în ultimii 10 ani o creștere de doar 2% a numărului de pasageri”.
”Când în spatele unor promisiuni electorale nerealizate ale lui Nicolae Robu se acumulează frustrări, atitudinea nejustificat ofensivă şi denigratoare a acestuia a devenit un mod de a se comporta. În contextul în care Timișoara este de ani de zile tot mai sufocată de traficul auto şi implicit locurile de parcare devin o problemă tot mai mare, proiectele „science fiction” prezentate de primarul Nicolae Robu duc în derizoriu situaţia gravă de fapt”, spune consilier local PSD şi director general al S.N. Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia Daniel Idolu.
”Suntem nevoiți să-l corectăm şi să îi facem cunoscute datele reale ale numărului de pasageri pe perioada menţionată comunicate la Institutul Naţional de Statistică.
În ultimii 10 ani, Aeroportul Internaţional Timişoara a înregistrat creşteri ale traficului aerian, atât în privinţa numărului de pasageri, al zborurilor, cât şi al traficului de mărfuri. La baza susţinerii acestor afirmații stau datele statistice raportate la Institutul Naţional de Statistică privind numărul pasagerilor îmbarcați/debarcaţi pe Aeroportul Internațional Timișoara începând cu anul 2007 până la ora actuală. Aceste date demonstrează faptul că volumul de pasageri îmbarcați/debarcaţi (fără pasagerii aflaţi în tranzit) de pe A.I.T. va creşte cu 390% în 2018 raportat la 2007. În perioada 2007-2009 traficul de pasageri a înregistrat o creştere de 25%, în timp ce în perioada 2010-2012 traficul pasagerilor a crescut cu doar 1% (perioadă în care actuala echipa managerială nu a activat la aeroport). În ultimii 4 ani, respectiv 2013-2016, trendul ascendent este evident, creşterea numărului de pasageri îmbarcaţi/debarcaţi fiind de 165%. Dacă ne raportăm la estimările statistice realizate având la bază contracte deja încheiate între aeroport şi companii aeriene, în perioada 2013-2018 rata de creştere va fi de 284%. Pentru anul 2018 preconizăm o creştere cu cel puţin 11% față de 2017 (aeroportul atingând 2.000.000 pasageri pe an)”, mai spune Idolu.

An Pasageri îmbarcaţi A.I.T. Pasageri debarcaţi A.I.T. Total pasageri îmbarcaţi şi debarcaţi A.I.T., fără tranzit Rata de creştere
2007 257888 254474 512362 2007 -> 2009 25%
2008 255933 260035 515968
2009 320685 317687 638372
2010 400645 396548 797193 2010 -> 2012 1%
2011 427124 426223 853347
2012 404899 401783 806682
2013 355187 349526 704713 2013 -> 2018 284%
2014 370294 364422 734716
2015 468068 456391 924459
2016 589338 571144 1160482
2017* 850000 850000 1700000
2018* 1000000 1000000 2000000

* 2017 şi 2018 – Date de trafic bazate pe contracte deja încheiate
• Observaţie: Pasagerii aflaţi în tranzit la Aeroportul Internaţional Timişoara nu influenţează în nici un fel activitatea culturală, socială şi economică a regiunii
În ceea ce priveşte traficul aerian al mărfurilor pe aeroportul din Timişoara, datele statistice pentru perioada 2013-2017 arată o creştere de 281%, iar pentru perioada 2007-2017 vom avea o creştere de 489%.
Pentru a conforma infrastructura aeroportuară cu rata de creştere a traficului, în anul 2016 a fost contractată documentaţia tehnico-economică pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, mai exact extinderea aerogării de pasageri şi a parcării auto. Sunt planificate investiţii pentru construcţia de aerogară, terminal de mărfuri şi achiziţii de echipamente până în 2020 în valoare de aproximativ 50 de milioane de euro, după cum urmează:
2017-2020:
– Terminal sosiri externe – 3 mil euro
– Modificare faţadă aerogară – 300.000 euro
– Parcare – 444.000 euro
– Terminal plecări externe – 9 mil euro
– Achiziţii echipamente aeroportuare – 8,5 mil euro
– Achiziţii autospeciale – 1,5 mil euro
– Extindere şi modernizare balizaj la platformă – 1,3 mil euro
– Sistem de monitorizare individuală a lămpilor de balizaj – 260.000 euro
– Extindere platformă parcare aeronave – 5,5 mil euro
– Achiziţionare/ montare sistem balizaj pistă – 450.000 euro
– Terminal intermodal de marfă – 20 mil euro
Activitatea desfășurată de A.I.T. este de o importanță maximă pentru întreaga Regiune de Vest a României şi în primul rând a oraşului Timişoara, oferind o mobilitate mai mare a persoanelor, generând locuri de muncă şi, implicit, favorizând dezvoltarea economică şi turistică a regiunii.
”Administraţia aeroportului Timişoara este conştientă că mai sunt unele aspecte pentru care primim observaţii şi critici de la clienţi şi care trebuie remediate, dar un primar al Municipiului Timişoara să denigreze din motive de vanitate politică o entitate economică atât de importantă pentru Municipiul Timişoara este inadmisibil.
Structura traficului aerian de pasageri subliniază faptul că deocamdată, oraşul Timişoara, prin ceea ce oferă ca imagine nu generează un flux mai consistent de pasageri străini. Solicităm Primăriei Timişoara ca printr-o administrare mai riguroasă a programului de dezvoltare urbană a oraşului, prin organizarea unor evenimente cultural-sportive cu adevărat atractive şi printr-un marketing turistic eficient să crească atractivitatea turistică a oraşului Timişoara. Astfel, va creşte traficul de pasageri la aeroportul din Timişoara, care, în prezent, este predominant format din pasageri cu cetăţenie română cu domiciliul în ţară sau în străinătate şi nu de către turişti de altă cetăţenie.
Municipiul Timişoara şi regiunea Banat, fără funcţionarea eficientă şi dinamică a Aeroportului Internaţional Timişoara, nu ar fi beneficiat în aceeaşi măsură de un factor deosebit de important pentru dezvoltarea regională. Aeroportul Timişoara, fără o zonă social-economică dezvoltată nu ar fi atins performanţele statistice de trafic actuale.
De aceea, credem că răbufnirile răutăcioase şi nefondate ale lui Nicolae Robu nu sunt conforme cu realitatea şi aduc prejudiciu de imagine locuitorilor din această regiune a ţării, apreciată pentru comportamentul civilizat al locuitorilor săi”, adaugă Daniel Idolu.

Comentarii

comentarii