Acasă Actualitate Donaţie de aproape 700 mp de teren privat, pentru realizarea pasajului Solventul

Donaţie de aproape 700 mp de teren privat, pentru realizarea pasajului Solventul

323
DISTRIBUIȚI

Aleşii locali au votat în ultima şedinţă de consiliu local acceptarea de către municipalitate a unei oferte de donaţii cu sarcini, de 669 mp de teren, din partea unei societăţi private (Valkiria SRL), parcelă necesară pentru realizarea pasajului inferior Solventul.

Primarul Nicolae Robu a explicat că “sarcina” din titlul proiectului se referă la obligaţia de a se folosi acel teren pentru construirea pasajului Solventul şi nu altceva.

Liderul consilierilor PSD, Daniel Idolu, a propus un amendament care prevede menţiunea ca donaţia de teren să fie “pentru” municipiul Timişoara şi s-a mai adăugat precizarea că realizarea pasajului este condiţionată de “radierea ipotecilor şi a sarcinilor înscrise în CF-urile menţionate în proiect, în termen de 120 de zile”.

Primarul Nicolae Robu a explicat că a avut discuţii cu proprietarii terenului, care au promis că sarcinile vor dispărea din CF până la momentul donaţiei efective la notariat.

“Această clauză suspensivă este trecută; cu termenul de 120 de zile de eliberare de sarcini”, a precizat edilul.

Amendamentele au fost acceptate cu 19 voturi pentru, iar proiectul pe ansamblu a trecut cu 18 voturi pentru.

Pentru construirea pasajului Solventul era nevoie de această parcelă de teren pentru ca traseul căilor de mobilitate (carosabil cu patru benzi, linii de tramvai, trotuare şi piste de biciclete) să urmeze o linie directă, fără a coti terenul privat.

Valoarea investiţiei este de aproape 30 de milioane de euro, va fi cel mai mare pasaj subteran, care va trece pe sub cele 9 linii de tren. Acum ar trebui să fie recepţionat studiul de fezabilitate şi să se lanseze proiectul tehnic cu DALI de execuţie. După licitaţie se va trece la execuţia în sine. Primarul estimează că până în anul 2021 pasajul ar trebui să fie gata.

După pasaj va urma construirea podului Solventul peste Bega, în prelungirea pasajului subteran.

Practic, de pe Calea Bogdăneştilor se va trece pe sub pasaj, la ieşire va exista o giraţie, strada Gării va aduce o linie de tramvai până la Gara de Nord, iar o altă cale va traversa viitorul pod, având ieşire spre partea de vest şi de sud a oraşului.

Comentarii

comentarii