Acasă Actualitate DREPT LA REPLICĂ – Poşta Română

DREPT LA REPLICĂ – Poşta Română

DISTRIBUIȚI

Referitor la materialul “Poşta Română Timişoara: aroganţă, incompetenţă, impoliteţe”, apărut în publicaţia „Ziua de Vest”, la 06.04.2016, Poşta Română face următoarele precizări:
Acuzaţiile aduse la adresa companiei, încă din titlul materialului, sunt nefondate şi denigrează imaginea Poştei Române. Jurnalistul care a realizat articolul, L.L.E. (după cum se semnează), face aluzii calomnioase la adresa companiei, fără să aducă dovezi concrete în acest sens. Mai mult, L.L.E. insinuează că angajaţii Poştei Române din Timişoara îşi “abuzează emoţional” clienţii prin faptul că li se adresează cu “ţipete” şi „urlete”. Articolul abundă în expresii de genul “feţele desfigurate de dispreţ”, „funcţionari publici scârboşi, plini de ei, lipsiţi de politeţe”, care sunt calomnioase, eronate şi care nu sunt susţinute de nimic.
Precizăm că angajaţii Poştei Române NU sunt funcţionari publici, iar Poşta Română NU este o instituţie publică, ci o companie comercială, cu acţionariat majoritar de stat. Aceste informaţii pot fi găsite cu uşurinţă la o simplă accesare a site-ului operatorului poştal, www.posta-romana.ro. Jurnalistul nu numai că nu s-a documentat înainte de redactarea materialului, dar nici nu a cerut un punct de vedere oficial reprezentanţilor companiei, aşa cum cer regulile profesiei de jurnalist.
Referitor la “aspectul reprezentării”, la care autorul face referire la finalul materialului, precizăm că beneficiarii trimiterilor poştale recomandate pot ridica corespondenţa de la subunităţile poştale, în baza unui act de identitate. În situaţia în care destinatarul doreşte să delege o altă persoană pentru ridicarea corespondenţei, aceasta trebuie să prezinte la ghişeu un act de identitate, dar şi un act din care să rezulte că poate primi trimiteri în locul beneficiarului, astfel:
– procură eliberată de notarul public, de ambasadele Romaniei din străinătate sau de oficiile consulare ale României din străinătate. Procura autentică este necesară doar pentru primirea trimiterilor poştale cu valoare declarată sau a trimiterilor prin care se achită sume de bani. Pentru predarea celorlalte categorii de trimiteri, fără valoare declarată, este nevoie de o împuternicire din partea destinatarului, dată în faţa conducerii subunităţii poştale, prin care să fie desemnată persoana împuternicită să-i ridice trimiterile pe o perioadă de timp determinată, la care se anexează o copie a actului de identitate.
– împuternicire emisă de destinatarii care nu pot primi personal trimiterile ce le sunt adresate (bolnavi internaţi în spitale sau sanatorii, elevi în tabere, etc.), certificată de administraţia spitalului, sanatoriului, taberei, etc., după caz.
– delegaţie eliberată de conducătorul unităţilor – instituţie, întreprindere, unitate militară, societate comercială, etc. – pentru trimiterile poştale adresate acestora.
În situaţia în care un angajat a avut o atitudine nepotrivită sau a refuzat să respecte procedurile companiei în relaţia cu un client, compania deţine toate pârghiile necesare pentru a sancţiona astfel de abateri. Primul pas este transmiterea unei reclamaţii în acest sens sau sesizarea şefilor ierarhici ai angajatului cu pricina. A aduce însă acuzaţii generale într-un material de presă destinat publicului larg, în condiţiile în care generalizările nu sunt justificate nici măcar din punct de vedere statistic, aruncă în derizoriu munca unor angajaţi care-şi respectă meseria şi îi respectă pe clienţi.
Precizăm că Poşta Română îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă orice publicaţie, instituţie sau persoană care face acuzaţii nefondate la adresa companiei, aducându-i astfel prejudicii de imagine.

Comentarii

comentarii