Acasă Actualitate Efectele campaniei “Timişoara curată…”

Efectele campaniei “Timişoara curată…”

DISTRIBUIȚI

timisoara curata -robu timisoara curataDSCF3105În 24 aprilie, lângă trecerea de pietoni din faţa Catedralei Timişoara, Piaţa Victoriei, în prezenţa primarului oraşului, Nicolae Robu, a fost montată şi inaugurată prima plăcuţă cu mesajul „Timişoara curată te roagă: nu arunca ţigările pe jos!”. “Este o campanie pentru cultivarea renunţării la gestul de a arunca la întâmplare ţigările (dar nu numai!). Se doreşte a fi parte din întreaga activitate pentru evidenţierea Timişoarei ca oraş demn pentru dobândirea titlului de Capitală Culturală Europeană” – este mesajul organizatorilor. ZIUA de Vest a făcut un sondaj, în Timişoara, despre efectele acestei campanii asupra cetăţeanului.

Mihai Cepeha, directorul Agenţiei de Protecţia Mediului Timiş: “Unii şoferi nu pot renunţa la gestul de a arunca ţigara pe geamul autoturismului!”

“E o campanie de protecţie a mediului, care sunt sigur că va da rezultate. Este bună pentru oraşul nostru, în scopul educării cetăţeanului necivilizat şi cred că se poate extinde şi în alte oraşe, şi cu alt target. Din punctul nostru de vedere, orice activitate care vizează protejarea mediului este utilă şi o vom susţine întotdeauna. Aruncarea chiştocului pe fereastra atomobilului la semafor e un gest foarte urât, iar unii şoferi nu pot să renunţe, de aceea e nevoie de multă educaţie, iar campania “Timişoara curată” este foarte bună”, a declarat Mihai Cepeha.

Comisarul-şef Doinel Malcoci: “Asemenea campanie educativă are efect în timp”

“Ce vedem bun în ţările civilizate ale Uniunii Europene trebuie să punem în practică şi aici. Trebuie să respectăm curăţenia în stradă, aşa cum respectăm şi curăţenia în casa în care locuim. Nu mi se pare normal să ne batem joc. Cum respectăm strada, aşa ne respectăm şi pe noi, ca societate, ca şi comunitate. De aceea, trebuie lucrat la mentalitate, prin mesaje educative. Românul, când iese din ţară şi intră în altă comunitate, respectă regulile de acolo, dar aici nu: trece peste linia continuă, aruncă ţigara fumată pe jos sau pachetul de ţigări gol sau şerveţelul murdar folosit, de parcă strada ar fi o ladă de gunoi. Individul care aruncă ţigara pe jos trebuie tras de mânecă, fiindcă a făcut un gest urât. Cred că, în timp, asemenea campanie educativă are efect”, a declarat comisarul-şef Doinel Malcoci.  

Lector universitar Aurel Mihuţ, realizator TV: “Asemenea campanie educativă de protecţie a mediului este binevenită în Timişoara!”

“În ţările civilizate, cetăţeanul nu mai are nevoie de asemenea campanii, dar în societatea noastră, da. Cetăţeanul necivilizat citeşte asemenea mesaje pe stâlp, dar nu le dă atenţie. E nevoie de multă educaţie. El consideră că aşa îşi exprimă libertatea, aşa e democraţia: să arunce chiştocul pe stradă, ceea ce e profund greşit. Dacă avem pretenţia că suntem în Uniunea Europeană, hai să fim şi cu civilizaţia. Nu trebuie ca atunci când ai o hârtie, un pachet de ţigări gol sau un chiştoc să le arunci pe jos. Nu e corect. De aceea, asemenea campanie este binevenită. Nu scontăm pe un efect total şi imediat, dar poate avea un efect în timp, în sensul că îl  educă pe individ”, a declarat lector universitar Aurel Mihuţ, preşedintele Uniunii Generale a Sindicatelor Timiş, realizator TV.

Ilie, şofer Fan Taxi:
 
“Cine bagă în seamă asemenea prostii?! Nu cred că şoferii se uită la ce scrie acolo şi nici nu bagă în seamă. Cred că sunt inutile plăcuţele!”

Sorin, angajat la firmă privată, 28 de ani, şofer:

“Eu, de obicei, aruncam chiştoacele pe fereastra maşinii, indiferent că eram la semafor sau în alt loc, dar de când am citit mesajul campaniei pe acele plăcuţe de la semafoare nu le mai arunc. Totuşi, dacă am terminat ţigara de fumat şi sunt la semafor nu o dau pe fereastră decât după ce trec de semafor”.

Maria Ailincăi, patroană de cramă: “De când am citit mesajul campaniei, nu mai arunc chiştocul pe geamul maşinii!”

“Sunt de acord cu această campanie şi consider că este binevenită pentru un oraş ca Timişoara, în scopul educării nu numai a şoferilor, ci şi a celorlalţi cetăţeni care aruncă chiştocul pe spaţiul verde de lângă stradă. Vreau să spun că înainte mai aruncam şi eu pe geam chiştocul, dar de când am citit mesajul campaniei pe plăcuţa de la semafor, pe cuvântul meu, nu mai arunc deloc. De altfel, eu fumez foarte rar în maşină. Pentru mine, mesajul a avut efect. Opreşti maşina şi, în timp ce aştepţi culoarea verde de trecere, citeşti ce scrie pe plăcuţă. E o campanie bine gândită. De exemplu, eu am văzut foarte mulţi pietoni care treceau prin faţa cramei mele şi aruncau chiştocul în iarbă sau la rădăcina copacilor. Eu întotdeauna am strigat la ei, când îi vedeam, fiindcă nu sunt de acord cu gestul lor. Când văd chiştoace aruncate în iarbă de unii nesimţiţi mă răzvrătesc. Nu numai şoferii aruncă pe stradă”, a declarat Maria Ailincăi.

Nicolae Robu, primarul Timişoarei: „Cu toţii ne dorim o Timişoară cât mai curată şi mai frumoasă. Fumătorii nu trebuie să lase urme pe trotuare şi pe carosabil. Sunt convins că această campanie va avea rezultate foarte bune”, a spus primarul Robu.

 

Comentarii

comentarii