Acasă Actualitate Evaluarea dascălilor de matematică de la liceul din Biled, invalidată. Inspectoratul Şcolar...

Evaluarea dascălilor de matematică de la liceul din Biled, invalidată. Inspectoratul Şcolar Timiş cere ajutorul Ministerului Educaţiei

DISTRIBUIȚI

liceubiled

Consiliul de Administraţie al Liceului Tehnologic „Petre Mitroi” din Biled a decis, în unanimitate, la sfârşitul săptămânii, să invalideze rezultatele „evaluării obiective” după performanţele pe dosar din ultimii doi ani ale celor trei profesorilor de matematică care predau în localitate. Din cauza reducerii numărului de clase şi a lipsei banilor, este absolut necesar ca unul dintre profesorii de matematică să plece.

Conform evaluării, cel mai mic punctaj îl are profesorul Mircea Borza, omul care a pregătit nenumărate de generaţii de elevi din Biled. Nu numai Consiliul de Administraţie al şcolii din Biled este revoltat că Mircea Borza, omul care mai are doi ani până la pensie, va fi obligat să plece. Luni, părinții elevilor care învaţă la Biled sunt pregătiţi să protesteze în faţa şcolii. Inspectoratul Şcolar Timiş este într-o situaţie delicată. Conducerea IŞJ Timiş a cerut ajutorul Ministerului Educaţiei pentru a rezolva situaţia de la Biled.

În urma evaluării dosarelor pe ultimii doi ani, cel mai mare punctaj l-a obţinut Gabriel Buzatu (90,13 puncte), un dascăl care în urmă cu trei ani primea doar calificativul „bine” de la conducerea şcolii, deşi consiliul de administraţie votase pentru calificativul „nesatisfăcător”. Pe numele său au fost depuse mai multe reclamaţii la şcoală, în care părinţii sugerează că dascălul de matematică ar percepe mici atenţii pentru a le trece copiii. Membrii consiliului de administraţie i-au imputat dascălului Buzatu şi că ar fi depus acte la dosar, obţinute în ultima lună, chiar înainte de concurs.

Al doilea dascăl ca punctaj la evaluare este Cristian Bădele (75,15 puncte), fost director al şcolii din Biled. Ultimul în acest top este Mircea Borza (56,24 puncte), dascălul apreciat deopotrivă de directori, colegi, consilieri locali şi părinţi ca fiind cel mai corect şi cel mai bun profesor de matematică pe care l-a avut Biledul. Printr-un proces verbal întocmit pe 14 februarie, toţi cei opt membri ai Consiliului de Admionistraţie de la Liceul din Biled (director, director adjunct, reprezentatul părinţilor, consilieri locali, reprezentantul primarului şi cel al sindicatului „Spiru Haret”) au votat în unanimitate pentru invalidarea rezultatului evaluării obiective.

Scene greu de reprodus au avut loc vineri la liceul din Biled. Cu directoarea adjunctă, Adriana David, care plângea în hohote şi directorul Daniel Borlovan, care, în ciuda unui calm desăvârşit, nu îşi mai putea stăpâni nici el lacrimile, cu dascăli împietriţi, care nu puteau accepta nedreptatea şi aproape nu îşi mai găseau cuvintele. În tot acest timp, singurul om din şcoală pentru care parcă nu se întâmplase nimic era bătrânul dascăl de matematică – Mircea Borza. Pentru el, Pâmântul nu s-a oprit în loc. Ştia foarte bine că este ultimul la evaluare şi va trebui să plece dacă nu se întâmplă o minune, dar şi-a văzut mai departe de activitate. Extrem de liniştit, Borza îşi pregătea elevii pentru olimpiadă. Nu a vrut să comenteze nimic, nu a ţinut să-şi incrimineze colegii care au obţinut o notă mai mare şi a preferat să nu se laude. O ciudată resemnare a pus stăpânire pe profesorul de matematică.

Pe baza punctajelor, în mod normal, cel ce ar trebui să plece din localitate ar fi profesorul Mircea Borza – cu o activitate didactică de 38 de ani şi o activitate în această şcoală de 27 de ani. Toţi, de la copii, la tineri, la părinţi au trecut prin mâna acestui dascăl. Profesorul Borza este renumit pentru corectitudionea sa. Dacă ai ştiut doar de cinci, niciodată nu ai avut mai mult la el. Domnul Borza este singurul dascăl care a făcut mediataţii gratuite cu clasa a VIII-a, pregătindu-i în fiecare an pentru Capacitate. Este singurul profesor de matematică dintre cei trei care a obţinut rezultate la olimpiade şi singurul care s-a concentrat pe munca la clasă”, spune directorul liceului din Biled. Daniel Borlovan contestă metodologia care permite ca la dosarul unui profesor să apară lucrări ştiinţifice şi studii pe ultima sută de metri.

Ceea ce este deranjant şi ceea ce contestă consiliul de administraţie este faptul că, în urma acestei fişe de evaluare, rezultatele unora au crescut artificial, pe aşa-zise lucrări ştiinţifice. Nu contestăm aceste lucrări, contestăm faptul că metodologia a permis ca acest lucrări să fie depuse şi evaluate pe 2014. Nu mi se pare normal ca domnul Buzatu să realizeze 31 de puncte pe fişa de evaluare în baza unor lucări ştiinţifice din 2014. Are 7 studii apărute în acelaşi număr al unei reviste. Este foarte clar că aceste studii şi lucrări ştiinţifice au fost create pe ultima sută de metri, pentru a-l ajuta la dosar. Ca şi preşedinte al comisiei de evaluare, sunt obligat să accept aceste acte şi să le evaluez. Ca om, însă, ca director, ca porfesor, nu pot nici eu şi nici consiliul de adminsitarţie să acceptăm situaţia creată. Considerăm că este dreptul nostru să nu validăm aceste rezultate şi să solicităm şi inspectoratului şi forurilor superioare ca Mircea Borza să rămână în această unitate. Evaluarea obiectivă trebuie să ţină cont de opinia comunităţii locale şi de rezultatele la clasă”, ne-a declarat directorul liceului din Biled, Daniel Borlovan.

Reprezentanţii părinţilor sunt pregătiţi să protesteze luni la liceul din Biled, pentru a-l susţine pe profesorul Borza. Părinţii sunt revoltaţi de rezultatul evaluării, care îi lasă fără un dascăl de valoare. „Nu este normal să plece un localnic şi să vină cineva de la Timişoara. Nu are nicio logică. Sunt prea multe reclamaţii de la părinţi faţă de profesorul Buzatu, care se pare că nu este tocmai ce ar trebui la o şcoală. Nu vreau să spun mai multe, pentru că până acum nu l-a prins nimeni. Vom protesta, nu vom sta cu mâinile în sân. Vom veni luni cu toţii pentru a-l susţine pe profesorul Borza. La 91 de puncte, domnul Buzatu e sclipitor, ar putea merge liniştit ca inspector”, ne-a spus Nicoale Draia, reprezentantul părinţilor în consiliul de administraţie al şcolii din Biled.

Camelia Paşca, o învăţătoare care lucrează de 17 ani în şcoala din Biled, mărturiseşte că ar face orice pentru copilul său, ca acesta să nu facă naveta la altă şcoală. Este pregătită însă şi de mutare, dacă profesorul Borza va fi dat afară din şcoală pe uşa din dos. „În anul când am venit la şcoala din Biled, chiar domnul Borza era director. Am învăţat multe de la el, dar aş vorbi în calitate de părinte. Eu nu vreau să-mi sacrific copilul ducându-l în altă şcoală, punându-l să facă naveta. Voi face însă acest lcuru dacă este nevoie, vreau să aibă parte doar de dascăli de calitate”, ne-a spus învăţătoarea de la Biled.

Pentru că doi consilieri locali, plus reprezentantul primarului din Biled fac parte din consiliul de adminsitraţie al şcolii, problema ar putea ajunge pe masa Consiliului Local din Biled. Mai mulţi consilieri cer o şedinţă extraordinară pentru rezolvarea cazului de la liceul din localitate. „Din cauza nenumăratelor reclamaţii depuse de părinţi la şcoala din Biled împotriva domnului profesor Buzatu, fostul director, Bădele Cristian, putea să-i dea un insuficient acum trei ani, dar pentru că aşa a fost politicul la vremea aceea, nu i-a dat. Reclamaţiile părinţilor vizau în special faptul că dascălul Buzatu percepea mici atenţii pentru a le da o notă de trecere copiilor. Vă spun sincer, eu nu l-am iubit pe profesorul Borza. Niciodată nu m-a scos din 5 şi 6, dar este un om de o corectitudine şi un profesionalism nemaivăzut”, ne-a declarat Flavius Faur, consilier local de Biled.

Inspectoratul Şcolar Timiş se află într-o situaţie mai mult decât delicată şi a cerut ajutorul ministerului Educaţiei. „Situaţia restrângerii de activitate are loc ca urmare a reducerii de clase şi a scăderii numărului de copii la nivelul licului din Biled. La matematică trebuie să rămână doar două norme întregi, al treilea profesor urmând să intre în restrângere totală de activitate. Consiliul de admnistraţie a decis ca evaluarea să fie una obietivă – pe dosar. Rezultatul obţinut a fost contestat de colegii din consiliul de administraţie, care practic au invalidat rezultatele obţinute la evaluarea obiectivă. Şcoala ar trebui să constituie o comisie de cercetare, este clar că există obiecţii asupra comisiei de evaluare obiectivă. Puteau să opteze pentru o evaluare printr-o probă scrisă, pentru a evita proba dosarelor. Am încercat să luăm legătura cu responsabilii de la minister şi să încercăm să obţinem un punct de vedere şi un sprijin vizavi de situaţia de la Biled. Luni dimineaţa vom avea probabil un răspuns. Aşteptăm punctul de vedere al ministerului, decizia finală le va aparţine însă celor de la şcoala din Biled. Această decizie nu trebuie însă să lezeze din punct de vedere al corectitudii unul dintre candidaţii înscrişi”, ne-a spus inspectorul şcolar general adjunct de Timiş, Aura Danielescu.

Comentarii

comentarii